ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و باران از روز سه‌شنبه این استان به ویژه مناطق جنوبی را فرا می‌گیرد و احتمال کاهش دید و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

یاسر اشتاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منطقه اثر این سامانه فعال همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی آن است و زمان پایان این سامانه، روز جمعه است.

وی بیان کرد: اثر مخاطره آب گرفتگی معابر شهری، لغزندگی و کاهش دید و کولاک برف در جاده های مواصلاتی است و توصیه می شود اجتناب از سفرهای غیر ضروری در روزهای آتی مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: آماده باش راهداری ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی، رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی، توجه به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی نیز نباید فراموش شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین منفی یک و صفر درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان گزارش شد.

اشتاد گفت: تغییرات دمایی چندانی برای استان وجود ندارد و افزایش نسبی دما نیز با آغاز فعالیت سامانه بارشی روبه کاهش می گذارد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۸۱.۷ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شده در حالی که سال گذشته در همین روز، این میزان ۳۹.۶ میلی‌متر و در میانگین بلند مدت استان نیز ۷۵.۱ میلی‌متر بود.