به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی روز دوشنه در آیین تجهیز ۵۸ پژوهش سرای دانش آموزی کشور که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و در پژوهش سرای فارابی منطقه ۱۲ تهران برگزار شد، با تقدیر از کسانی که در تجهیز پژوهش سراها تلاش می کنند، افزود: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به عنوان شریک اصلی آموزش و پرورش، در توانمندی های دانش بنیان همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته است.
وی سخن از پژوهش را سخن از اقتدار ملی دانست و افزود: تمدن هایی که در دنیا مشاهده می کنیم، محصول اندیشیدن، دیدن و شنیدن بشر است. بنابراین همه تمایزهایی که در سطح جهانی وجود دارد؛ مربوط به کیفیت شنیدن، دیدن و اندیشیدن است.
حاجی میرزایی تصریح کرد: پژوهش گام موثری برای روش مند کردن این مهم است، وقتی سخن از پژوهش می شود از یک نیاز حیاتی صحبت می کنیم. همچنان که انسان ها به تنفس برای ادامه حیات نیازمندند و برای زیست با کیفیت نیز به پژوهش نیاز دارند و درجه توانمندی ما محصول بهره مندی از این قابلیت ممتاز است.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزی هدف گذاری شده است که پرسشگر و پژوهشگر باشد؛ خوب ببیند، بشنود و بیندیشد.
وزیر آموزش و پرورش تحقق این هدف را موجب اقتدار ملی دانست و خاطرنشان کرد: به طور خاص در حوزه زیست فناوری اقدامات خوبی انجام شده و تجهیز ۵۸ پژوهش سرای دانش آموزی و نحوه توزیع استانی آن نشان دهنده توجه بیشتر به مناطق محروم است.
حاجی میرزایی با تاکید بر توسعه همکاری های بین دو دستگاه، اظهار داشت: برای همه دانش آموزانی که در این حوزه فعال هستند آرزوی موفقیت می کنم. امید است بتوانیم شاخه های مهم و مورد نیاز جامعه را در سطح مدارس توسعه دهیم و دانش آموزان موثرتری در پیشرفت کشور تربیت کنیم.
به گزارش ایرنا، معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری اعلام کرد؛ با هدف توسعه وتقویت فرهنگ پژوهش، اقدام به تجهیز ۵۸ واحد پژوهش سرای دانش آموزی در سطح کشور کرد.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این زمینه اظهار داشت که در دولت تدبیر و امید تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی از ۳۰۰ به ۶۶۵ پژوهش سرا افزایش یافته است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان ها و مراکز کاردانش اختصاص یافت.