بهگزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو، با راهاندازی این سامانه همه مشترکان آب و فاضلاب و آب خام میتوانند به شکل یکپارچه از سامانه تلفنی ۱۲۲ بهرهمند شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جریان برگزاری این رویداد گفت: این سامانه از سال ۸۱ برای مشترکان آب و فاضلاب استان تهران راهاندازی شد و اکنون برای نخستین بار به شکل مشترک با شرکت آب منطقهای تهران بهرهبرداری میشود.
محمدرضا بختیاری توضیح داد: این سامانه در دو بخش خدمات محور و فوریت محور به شهروندان خدمات ارائه میدهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: این خدمات در بخش دولت الکترونیک میتواند کاهش مراجعات مردم را در دوران کرونا به دنبال داشته باشد.
بختیاری گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران و آب منطقهای همکاری خوبی در سطح استان دارند و این همکاری تنگاتنگ باعث شد تا در دوره شیوع کرونا بتوانیم آب سالمی را به دست مردم برسانیم و بتوانیم بدون قطع آب از تابستان گذر کنیم.
به گزارش ایرنا، بخش برق نیز پیشتر نسبت به راه اندازی سامانه ای برای پاسخگویی به مشترکان این صنعت اقدام کرده بود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) نیز پیش از این از راهاندازی سامانه یکپارچه بیمههای صنعت آب و برق خبر داد.
«محمدولی علاءالدینی» افزود: اکنون و با راهاندازی سامانه یکپارچه بیمههای صنعت آب و برق، کارکنان صنعت آب و برق در این سامانه به شکل متمرکز قرار گرفتند و تجمیع اطلاعات، گردش مطلوب دادههای مورد نیاز در این زمینه، رصد لحظهای اطلاعات مرتبط، امکان گزارشگیری از اقدامهای انجام شده، قابلیت دسترسی به اطلاعات عام برای عموم و اطلاعات خصوصی برای افراد مرتبط و خاص، از ویژگیهای این سامانه یکپارچه است.
بیش از ۲۰۰ شرکت در وزارت نیرو بهطور مستقیم و غیرمستقیم توسط شرکت ساتکاب ساماندهی شدهاند.