مهاباد- ایرنا- مسوول امور اجتماعی فرمانداری بوکان گفت: با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند، پویش اهدا، امانت و خرید تبلت و گوشی هوشمند با عنوان "من می‌خواهم تو درس بخوانی" در این شهرستان آغاز شده است.

سحر خضری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این پویش با مشارکت مرکز نیکوکاری پیوند مدارس، انجمن خیریه بانوان کوثر و فرهنگیان این شهرستان راه‌اندازی شده است و ۲ مرکز خیریه، شماری از معلمان و  یک انجمن محلی نیز در اجرای آن مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ نفر از معلمان و فرهنگیان به این پویش پیوسته‌اند، افزود: شرایط شیوع کرونا و روند آموزش در این دوران موجب شده تا دانش‌آموزانی که وضعیت مالی بهتری دارند، در خانه‌هایشان به‌وسیله گوشی‌های تلفن همراه یا کامپیوتر آموزش ببینند اما عده‌ای به‌دلیل فقر مالی خانواده‌هایشان قادر به استفاده از این فضای آموزشی نباشند.

مسوول امور اجتماعی فرمانداری بوکان ادامه داد: با راه‌اندازی این پویش از شهروندان و خیران انتظار می‌رود با امانت‌دادن یا اهدای گوشی یا تبلت و حتی با اهدای کارت شارژ برای خرید اینترنت اجازه ندهند تا شماری از کودکان از تحصیل باز بمانند.

وی اضافه کرد: مردم خیر و نوع‌دوست شهرستان و شهرهای اطراف می‌توانند در قالب این پویش کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت "۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۳۹۴۴۸۸" به نام انجمن خیریه بانوان کوثر بوکان واریز کنند. 

"خضری" بیان کرد: خیران همچنین می‌توانند تبلت و یا گوشی‌های هوشمند از جمله نو و یا دست دوم خود را به آدرس بوکان پاساژ دادخواه، طبقه دوم، پلاک ۱۱۸ دفتر انجمن خیریه در بوکان ارسال کنند تا در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار داده شود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۳۱ انجمن و سازمان مردم نهاد (سمن) در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، محیط زیست و خیریه فعال هستند که ۱۶ انجمن از وزارت کشور مجور فعالیت دریافت کرده‌اند و بیش از ۳۲۰ نفر در این سمن‌ها به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.