اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۵۵۳ دادخواست کارگری و کارفرمایی این استان امسال در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف بررسی شد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی،  «محمدتقی آبایی هزاوه»  افزود: دعاوی مطروحه درهیات‌های تشخیص استان از طریق سامانه جامع روابط کار و دعاوی  مطروحه در مراجع حل اختلاف کار  شهرستان‌های خمین اراک و ساوه بررسی می‌شود.
وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۶۶ دادنامه الکترونیکی امسال در استان مرکزی انجام شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان ۳۰۷ هزار و ۸۸۳  بیمه شده اصلی تامین اجتماعی دارد و ۱۱ هیات تشخیص و هشت هیات حل اختلاف در این استان فعال است.

آبایی بیان کرد: به طور میانگین رسیدگی به اختلاف‌های کارگری و کارفرمایی در هیات تشخیص این استان ۱۹ روز و در هیات حل اختلاف ۲۰ روز است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، اقدامی در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیکی و تسهیل‌گری و شفافیت است که در صرفه‌جویی وقت و هزینه کارگر و کارفرما نقش موثری دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از این سامانه باید یک‌بار به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند تا هویت آنان تایید شود و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند.

آبایی گفت: ثبت قراردادهای کار و تمامی مراحل دادرسی کار از طرح دادخواست تا تعیین وقت رسیدگی، ارایه لوایح مربوط و ابلاغ رای از طریق این سامانه انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: این سامانه با ثبت دقیق اطلاعات هر رای، تعارف‌ها و مسایلی که در زمینه قومی و منطقه‌ای وجود دارد را رفع کرده و با توجه به ضرورت حضور و امضای الکترونیکی اعضا، مشکل حاضر نشدن آنان در هیات‌های حل اختلاف و رسیدگی به دعاوی را نیز حل کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: این سامانه سوابق افراد را در پرونده الکترونیکی ذخیره و مشکل مفقود شدن مدارک را نیز حل کرده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و با دارا بودن حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک یکی از شهرهای کشور با جمعیت بالای کارگری محسوب می‌شود.