سنندج - ایرنا - سخنگوی انجمن هنرهای نمایشی کردستان از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی نمایش طنز کوتاه مجازی خبر داد و گفت: علاقمندان تا ۳۰ آذر فرصت دارند آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

علیرضا اسماعیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با هدف تلطیف فضای کنونی جامعه و کشف استعدادهای جوان و ایجاد روحیه شاد و امیدبخش و تقویت جنبه‌های آموزشی تئاتر با نگاه ویژه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: موضوع نمایش‌های ارسال شده به این جشنواره آزاد است ولی در این رابطه اولویت با موضوعات مرتبط با شرایط بحرانی کرونا، ترغیب شهروندان به لزوم رعایت پروتکل بهداشتی، مبارزه صحیح و فرهنگی و مشارکت جمعی در مقابله با کرونا، تقویت روحیه سالمندان جامعه و تجلیل از کادر بهداشت و درمان است.

سخنگوی انجمن هنرهای نمایشی کردستان یادآور شد: براساس فراخوان اعلام شده آخرین مهلت شرکت در این جشنواره ۲۵ آذر ماه جاری تعیین شده بود که با توجه به تقاضای جمعی از هنرمندان این زمان تا ۳۰ آذر تمدید شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق واتساپ یا تلگرام به شماره ۰۹۹۳۲۲۰۷۲۱۷ ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار تولید شده  می‌تواند گروهی یا انفرادی و به زبان‌های کُردی و فارسی باشد، افزود: مدت زمان نمایش‌ها باید حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه  باشد و حجم فایل‌های ارسالی هم بیشتر از ۴۰ مگابایت نباشد.

سخنگوی انجمن هنرهای نمایشی کردستان گفت: ضبط آثار ارسالی با دوربین موبایل یا هر نوع دوربین دیگری اختیاری است فقط باید از کیفیت لازم برای پخش در فضای مجازی برخوردار باشد ضمن اینکه بخاطر جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا این جشنواره به صورت مجازی در دی ماه برگزار می شود.