گرگان - ایرنا - فرمانده انتظامی گلستان گفت: هفت هزار و ۷۲۸ راننده در این استان که از اول تا ۲۴ آذرماه محدودیت‌های تردد و ترافیکی کرونایی را رعایت نکرده بودند، در مجموع ۲۰ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش روز سه شنبه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان، سردار محمدسعید فاضل‌دادگر داشت: از مجموع این تخلفات، ۶ هزار و ۷۳۶ راننده محدودیت منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را رعایت نکرده و بقیه به دلیل تردد با پلاک غیربومی به شهرهای دارای وضعیت زرد و قرمز کرونا جریمه شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ۲۴ روز گذشته از ورود پنج هزار و ۸۶۶ خودرو با پلاک غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز گلستان جلوگیری شد.

فاضل‌دادگر گفت: از ابتدای آذر ماه امسال تاکنون پنج میلیون و ۵۴۰ هزار تردد در جاده‌های گلستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار تردد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: محدودیت ساعات تردد، ترس از جریمه و نگرانی از شیوع و مبتلا شدن به کرونا، از دلایل اصلی کاهش تردد در جاده ها است.

در حال حاضر از ۱۴ شهرستان استان گلستان ۱۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، هشدار و شکننده شیوع کرونا قرار دارند و وضعیت شیوع کرونا در شهرستان گمیشان قرمز است.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ۵۰۷ تخت از مجموع تخت‌های بیمارستانی استان در اختیار بیماران مبتلا به کرونا است که از این تعداد ۱۰۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری بوده و ۴۸ نفر از آنان به دستگاه ونتیلاتور متصل شده‌اند.

از شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات اعمال شد.