شهرکرد -ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح محله‌محور ۵۲ نقطه برای برپایی نقاهتگاه در زمان شیوع ویروس کرونا در استان شناسایی شده است.

جعفر مردانی روز سه‌شنبه در جلسه  قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا افزود:این نقاهتگاه‌ها با همکاری سپاه و دستگاه‌های اجرایی در مناطق مختلف استان شناسایی شده است و در مرکز استان نیز مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز برای ایجاد نقاهتگاه پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی لازم را برای اجرایی شدن محدودیت‌های کرونایی شب یلدا داشته باشند.

به گفته وی، برای روز ۲۹ و ۳۰ آذرماه با توجه به پیش‌رو بودن شب یلدا، امکان اعمال برخی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها از جمله تعطیل شدن بازار از ساعت ۱۸ و همچنین محدودیت در رفت و آمد بین شهری و بین استانی مورد بررسی قرار گیرد.

مردانی گفت: دستگاه‌های متولی مانند صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی آمادگی لازم را برای اجرایی شدن این محدودیت‌ها و اطلاع‌رسانی در این زمینه داشته باشند.

وی اظهار داشت: در این ۲ روز منع تردد خودرو و تعطیلی گروه‌های شغلی غیرضروری نیز وجود دارد.

مردانی بر همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی از جمله سپاه، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی برای تامین تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزای و تامین تخت بیمارستانی این مجموعه  تاکید کرد.

وی به برخی تخلفات از جمله برپایی مراسم عروسی و عزا در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: با مداحان و نوازندگانی که در این گونه مراسمات شرکت می‌کنند، برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و آزمون مهارتی مراکز فنی‌وحرفه‌ای در استان همزمان با سراسر کشور ،گفت: باید دستگاه‌های متولی قبل از برگزاری هرگونه آزمون تعداد شرکت‌کنندگان، مکان آزمون و ساعت برگزاری آزمون را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام و پس از دریافت تاییدیه آزمون را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

وی در خصوص درخواست برای تعطیلی ادارات در منطقه میانکوه شهرستان اردل با توجه به شرایط به‌ وجود آمده ناشی از شکستگی لوله انتقال نفت مارون اظهار داشت:هیچ‌گونه تعطیلی در ادارات در این منطقه وجود ندارد.

معاون عملیات نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح محدودیت کرونایی از ابتدایی آذرماه تا کنون گفت: ۱۷۴ واحد صنفی متخلف در استان پلمب شد.

سرهنگ مجید زمانی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۴۹۸ مورد بازرسی از اماکن انجام شد که از این تعداد یکهزار ۶۴۲ مورد تذکر دریافت کردند.

وی گفت: در راستای کنترل ورود و خروج خودرو به استان ۲۴ ایستگاه پلیس راه در استان با حضور ۲ هزار و ۲۵۷ نیرو پلیس راه و انتظامی فعال شد که در این مدت پنج هزار و ۴۱۴ خودرو که قصد ورود به استان را داشتند به استان مبدا بازگشت داده شد.

زمانی اظهار داشت: در این مدت ۶۴۳ قبض ۱۰ میلیون ریالی در مبادی ورود و خروج استان صادر شده است که از این تعداد ۲۵۴ مورد برگه جریمه دستی بوده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این مدت سه هزار و ۷۳۱ قبض جریمه ۲ میلیون ریالی و ۲۴۸ مورد جریمه پنج میلیون ریالی توسط پلیس راهور در استان صادر شده است.

وی با اشاره به بحث بازرسی و نظارت بر فعالیت و تعطیلی آرامستان‌ها افزود:آرامستان‌ها باید از سوی همه دستگاه‌های متولی و شهرداری سازماندهی شود تا شهرداری‌ها با استفاده از عوامل شهری بتوانند از حضور مردم در آرامستان‌ها جلوگیری کنند و یا مبادی ورودی به آرامستان‌ها را ببندند و نیروی انتظامی در کنار این نیروها برای جلوگیری از ناامنی حضور داشته باشد.

وی بر فرهنگ‌سازی در حوزه حاضر نشدن در آرامستان‌ها و برگزاری مراسم ترحیم تاکید کرد و گفت: جلوگیری از ورود مداح به آرامستان‌ها و تشکیل گروه‌های خاص برای فرهنگسازی در خصوص ممانعت از حضور در آرامستان‌ها ضروری است.

زمانی افزود:هم‌اکنون نوبت‌دهی مراکز شماره‌گذاری خودرو به صورت اینترنتی است و از ورود افراد بدون رعایت اصول بهداشتی در این مراکز جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.