مسلم نصرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: شهرها با استفاده افراد از وسایل نقلیه شخصی و عمومی و افزایش بار ترافیکی در معابر اصلی، به پارکینگی برای استراحت خودروها تبدیل شده است و امروز پارک خودرو به عنوان یکی از مهمترین معضلات در زندگی روزمره شهروندان به شمار میرود.
وی افزود: برای رفع این معضل، مجموعه مدیریتی شهرداری دامغان تاکنون طی ۲ مرحله طرح پارکبان را در شهر اجرا کرد که موفقیتآمیز نبود.
نصرتی ادامه داد: نبود همکاری مردم و سازمانهای مرتبط، اعتراض شدید مردم، کسبه و بازاریان، از علت های اصلی موفق نبودن اجرای طرح پارکبان بود.
وی اضافه کرد: جلوگیری از ترافیک، افزایش فضای پارکینگ خودرو و خلوت بودن فضای شهری برای سهولت در رفت و آمد، از اهداف اصلی طرح پارکبان بود.
نصرتی اظهار داشت: بسیاری از کسبه و بازاریان به پارک خودروی خود در مقابل مغازه اصرار دارند که این امر، ظرفیت پارکینگ شهری را برای پارک ضروری و مورد نیاز مردم از بین میبرد.
وی تصریح کرد: با استفاده نادرست از فضای خیابانهای اصلی دامغان برای پارک خودرو، شلوغی شهر و پارک دوبل خودروها افزایش می یابد و این امر چهره شهری را تخریب می کند.
شهردار دامغان خاطرنشان کرد: اولین مرحله طرح پارکبان به مدت یکسال از سال ۹۳ اجرا شد و مرحله دوم نیز به مدت ۱۹ ماه در سال ۹۵ به مرحله اجرا درآمد که در هر ۲ مرحله، با موفقیت همراه نبود.
شهرستان دامغان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق مرکز استان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.