تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه به نسبت جمعیت، تعدد مشاغل و فرهنگ های مختلف کمترین زندانی نسبت به دیگر شهرستانهای استان تهران در این شهرستان است، گفت: با همراهی مردم و خیرین گام های موثری جهت آزادی محکومان مالی که در زندان هستند برداشته می شود.

به گزارش ایرنا مسعود مرسلپور روز سه شنبه در نخستین جلسه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اسلامشهر که با حضور دادستان اسلامشهر و سایر اعضای هیات مدیره این انجمن برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت انجمن حمایت از زندانیان بزودی در این شهرستان آغاز می شود، گفت: اموری همچون تجهیز دفتر انجمن و جذب مددکار و نیروی انسانی موردنیاز در حال انجام است. 

وی افزود: علیرغم فعال نبودن این انجمن در شهرستان، رئیس دادگستری اسلامشهر و دادستان شهرستان اقدامات قابل توجهی در راستای حمایت از زندانیان بویژه خانواده آنان داشته اند که قابل تقدیر است.

مرسلپور حمایت از خانواده زندانیان را یکی از وظایف مهم این انجمن برشمرد و افزود: کمک و خدمت به این خانواده ها اجر و مزد فراوانی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد در این زمینه با مشارکت دستگاههای مختلف اداری، سازمانهای مردم نهاد و کمک خیران علاوه بر کمک های معیشتی، برنامه های مختلفی نظیر آموزش نیز برای این خانواده ها برگزار شود.

مرسلپور همچنین کمک به اشتغال زندانیان پس از آزادی را یکی دیگر از اهداف انجمن حمایت از زندانیان عنوان کرد.

شهرستان اسلامشهر با حدود ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران واقع شده است.