کرمان- ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های معطل مانده در این استان بر سرعت بخشی به روند اجرای طرحهای سرمایه‌گذاری اقتصادی تاکید کرد و تلاش همه مدیران مرتبط را برای تحقق این امر خواستار شد.

به گزارش ایرنا،  علی زینی وند شامگاه سه شنبه در نشست با اعضای مجمع نمایندگان و رییس سازمان  مدیریت و برنامه ریزی استان وضعیت سهم کرمان در سرفصل های بودجه 1400را بررسی و تاکید کرد که نمایندگان برای بهبود سهم استان از اعتبارات و احکام بودجه سال آینده تلاش و رایزنی کنند.

استاندار کرمان گفت : چگونگی تأمین مالی کلان پروژه‌های استان کرمان یکی از دغدغه‌های اولویت‌دار ما است که تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ راهبردی مناسبی برای اجرای آنها در پیش بگیریم.

همچنین  استاندار کرمان در نشست دیگری با نماینده مردم بافت و ارزوییه  طرح احداث کارخانه کود شیمیایی در شهرستان ارزوییه  را با حضور سرمایه‌گذار  مورد بررسی قرار داد و از نماینده این شهرستان خواست تا زمینه اجرای این طرح را فراهم سازد.

استاندار افزود: همه مدیران استان را مکلف کرده‌ام که در چارچوب موازین قانونی به تقاضاهای صدور مجوز سرمایه‌گذاری رسیدگی کنند.

همچنین استاندار کرمان در دیدار با ولی‌الله افخمی، مدیرعامل سازمان عمران کرمان آخرین وضعیت مناطق ویژه اقتصادی سیرجان و جازموریان را بررسی کرد.

 زینی‌وند با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت این مناطق در توسعه استان، برای رفع موانع موجود در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
در این نشست همچنین  محمدرضا شه‌بخش مدیرعامل گروه کرمان خودرو هم گزارشی از روند فعالیت‌های خودروسازی در شهرستان بم ارایه کرد و از راهبردهای توسعه فعالیتهای خودروسازی در این منطقه سخن گفت.

استاندار کرمان هم برای پیگیری فراهم شدن زمینه رونق هر چه بیشتر این صنعت در استان قول مساعد داد.