نوشهر - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر از افزایش حدود ۳۰ درصدی بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ بستری در بیمارستان این شهرستان طی ۱۰ روز اخیر خبر داد.

دکتر سیدرحیم سیدپور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که علت اصلی افزایش آمار بیماران بستری ، بیماریابی از طریق تشدید اقدامات مراقبتی و نظارتی در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است.

وی تعداد بیماران بستری در تنها بیمارستان نوشهر را ذکر نکرد و افزود که طبق دستورالعمل ، آمار بیماران بستری در بیمارستان ها و قرنطینه در منازل به صورت استانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت روزانه اطلاع رسانی می شود.

خبرنگار ایرنا از منابع بیمارستانی کسب اطلاع کرده است که آمار بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر از چهار نفر در ۲ هفته پیش اکنون به ۱۸ نفر رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر اجرای طرح شهید سلیمانی را برای قطع زنجیره شیوع کرونا از طریق شناسایی بیماران مشکوک ، قرنطینه آنان و رسیدگی و حمایت از خانواده های نیازمند مهم توصیف کرد و گفت : گروه های اعزامی در قالب این طرح هر روز به صورت محله محور در نقاط روستایی و شهری مشغول بیماریابی هستند و در این مدت شماری از بیماران مشکوک به کرونا را شناسایی کردند که تعداد از آنها در قرنطینه خانگی قرار گرفتند و تحت نظر قرار دارند و برخی هم به خاطر داشتن حال نامساعد به بیمارستان انتقال یافتند.

وی افزود : آن دسته از بیماران کووید - ۱۹ که احساس شود در روزهای آینده به خاطر علائم بالینی نظیر سرفه ، تنگی نفس ، تب لرز شدید دچار مشکلات شوند در بیمارستان بستری می شوند تا  روند درمان آن ها به شکل بهتری انجام گیرد ولی بیماران مشکوکی که علائم بالینی اولیه دارند در قرنطینه خانگی قرار می گیرند و پس از آن هم افراد مرتبط با آنها نیز شناسایی می شوند.

سیدپور شرایط کرونایی حاکم بر شهرستان نوشهر را نوسانی و شکننده توصیف و به شهروندان توصیه کرد که با توجه به گسترش بیماری های تفسی در فصل سرد سال ، ضمن استفاده از ماسک ، از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر و نقاط پرتجمع خودداری کنند.

طرح شهید سلیمانی از هفتم آذر ماه امسال در قالب ۱۵ گروه مراقبتی در درمانگاه ها ، ۸۲ گروه حمایتی ،  ۴۵ گروه رصد و تشخیص با همکاری کادر پزشکی بهداشت و درمان ، نیروهای هلال احمر ، بخشداری و فرمانداری ها و  مشارکت ۶ حوزه بسیج محلات در نقاط روستایی و شهری شهرستان نوشهر اجرایی شد.

برابر آمار در شهرستان نوشهر از زمان شیوع ویرس کرونا تاکنون بیش از چهار هزار نفر به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند که از این شمار دستکم یکهزار و ۵۰۰ نفر در بیمارستان بستری و پس از بهبودی مرخص شدند.

شهرستان نوشهر هم اکنون در شاخص ارزیابی ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت نارنجی کرونایی قراردارد.