سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان گفت: پلیس اماکن به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در سه هفته اعمال محدویت‌های جامع (اول تا ۲۱ آذر)، ۳۴۳ واحد صنفی متخلف را پلمب کرده است.

سردار علی آزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پلیس اماکن و ماموران انتظامی در شهرستان‌ها با گروه نظارت و بازرسی ستاد کرونا متشکل از فرمانداری‌ها، ادارات صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی از اول تا ۲۵ آذر تاکنون به صورت مستمر از واحدهای صنفی بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۰ هزار و ۵۱۵ واحد صنفی استان به صورت مستمر بازدید شد که در نتیجه آن ۶ هزار ۴۳۷ واحد از سوی گروه‌ها اخطار شفاهی دریافت کردند.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: اجرای این طرح مطالبه عمومی برای پیشگیری از شیوع ویروس کروناست، مشارکت و همکاری همه شهروندان را می‌طلبد و انتظار می‌رود اصناف همکاری بیشتری در روزهای آینده اعمال محدودیت‌ها به ویژه روزهای منتهی به شب یلدا برای ارتقای سطح سلامت جامعه داشته باشند.

سردار آزادی افزود: همچنین در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت ترددها، سه هزار و ۴۶۶ خودروی متخلف و ناقض این طرح در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان از سوی ماموران پلیس راه و راهور جریمه شدند.

وی از همکاری و مشارکت بسیار خوب مردم در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در نقاط مختلف کردستان قدردانی کرد و گفت: طی این مدت به بیش از ۲۰ هزار و ۱۲۷ راننده نیز تذکر شفاهی و ارشادی داده شد و از ورود یا خروج از محدوده ۱۱ هزار و ۱۰۷ دستگاه خودروی غیر بومی به شهرهای استان نیز جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش ایرنا، طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز شنبه یکم آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلا به ویروس کرونا به مرحله اجرا در آمده و تا اطلاع ثانونی آذر ادامه دارد.

هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان استان شامل سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت زرداز نظر شیوع ویروس کرونا هستند.
در حال حاضر ۲۶۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۱۴۲ نفر در سنندج، ۳۰ نفر در سقز، ۱۷ نفر در مریوان، ۲۹ نفر در قروه، ۱۸ نفر در کامیاران، ۱۳ نفر در بانه، ۱۱ نفر در بیجار، ۶ نفر در دیواندره و  ۲ نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند. بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر چهارشنبه ۲۶ آذر در مجموع هفت هزار و  ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۲۱۳ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۷ نفر رسیده و ۵۲ هزار و ۸۸۳ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند که۸۴۴ هزار و ۴۳۰ نفر بهبود یافته‌اند.