تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

تهران – ایرنا – سازمان غذا و داروی آمریکا درپی افزایش آمار مبتلایان به کووید – ۱۹ در این کشور و بستری شدن شمار بیشتری در بیمارستان‌ها، اجازه داد تست کرونا به‌ طور کامل در منزل انجام شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، روز سه شنبه بطور  بی سابقه ۱۱۲ هزار و ۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های آمریکا بستری شدند.

در حالی که کریسمس و شب سال نوی میلادی نزدیک می شود، این روند ناگزیر منجر به مرگ های بیشتر ناشی از ابتلا به کووید – ۱۹ خواهد شد.

همچنین با وجود توزیع دُزهای بیشتری از واکسن فایزر/بایون‌تک در سراسر ایالات متحده، مقادیر کافی واکسن برای همه موجود نیست.

«ریچارد بسر» سرپرست سابق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا گفت: این واکسن باوجود فوق العاده بودن، قرار نیست مسیر آنچه را که زمستان امسال تجربه می کنیم، تغییر دهد.

وی افزود: قرار نیست این واکسن لزوم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها را برای ما تغییر دهد.

کووید – ۱۹ هر دقیقه بیش از یک آمریکایی را به کام مرگ می کشاند و این رقم با توجه به رسیدن آمار مرگ و میر به ۳۰۰ هزار نفر رو به تشدید است.

در همین حال، سازمان غذا و داروی آمریکا روز سه شنبه مجوز اضطراری برای اولین آزمایش کووید – ۱۹ را که می تواند به طور کامل در خانه انجام شود، صادر کرد.

سایر آزمایش های انجام شده در منزل نیاز به نسخه دارد یا از مردم خواسته می شود نمونه های تست را به آزمایشگاه ارسال کنند تا نتیجه بگیرند.

اما آزمایش کووید – ۱۹ در منزل که شرکت استرالیایی «الوم» آن را طراحی کرده است، بدون نسخه فروخته می شود و نتایج قابل خواندن در منزل را فراهم می کند.

«استفان هان» کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه ای مکتوب اعلام کرد: مجوز صادر شده، نقطه عطف بزرگی در آزمایش تشخیصی کووید – ۱۹ است.

براساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، تست شرکت استرالیایی، یک تست آنتی ژن است که ۹۶ درصد از نمونه های مثبت و ۱۰۰ درصد از نمونه های منفی در افراد دارای علائم را به درستی شناسایی می کند. در افرادی بدون علائم نیز این آزمایش ۹۱ درصد از نمونه های مثبت و ۹۶ درصد از نمونه های منفی را تشخیص می دهد.

با این همه، از آنجا که این تست کامل نیست، افرادی که نتیجه منفی می گیرند باید این فرض را دنبال کنند که به کرونا مبتلا هستند و همچنان ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

پیش بینی می شود که شرکت استرالیایی الوم بیش از ۳ میلیون تست کرونا در ماه ژانویه (دی ماه) تولید کند.

از سویی، در حالی که پزشکان و پرستاران سراسر آمریکا برای دریافت واکسن آماده می شوند، فرمانداران و شهرداران قبل از گسترش واکسیناسیون مجبورند تمهیدات سختگیرانه بهداشتی را برای کند کردن تاثیر ویروس به کار گیرند.

«بیل د بلاسیو» شهردار نیویورک به سی ان ان گفت که اگرچه تصمیم گیری بر عهده فرماندار این ایالت است، اما خودش به مردم توصیه می کند در جریان تعطیلات کریسمس در خانه بمانند.

وی افزود: شمار مبتلایان رو به افزایش است و ما از بابت وضعیت بیمارستان ها و محافظت از توان بیمارستان ها در خدمت به مردم نگران هستیم. واضح است که به تعطیلی نیاز داریم و این تعطیلی هرچه زودتر باشد، بهتر است.

دی بلاسیو تاکید کرد که تعطیلی ممکن است بین دو تا چهار هفته ادامه یابد، زیرا این مدت زمانی است که طول می کشد تا اثرات تعطیلی قابل سنجش باشد.

از سویی، بسیاری نگران تاثیرات مالی دستورالعمل های جدید هستند. هفته جاری غذاخوری های شهر نیویورک به مدت دو هفته تعطیل شد، امری که ممکن است در عملکرد نهایی رستوران ها تاثیر گذارد.

براساس این گزارش، موارد ابتلا و بستری شدن افراد و همچنین مرگ و میر ناشی از کرونا در ایالت کالیفرنیا رو به افزایش و تعداد تخت های آی سی یو موجود رو به کاهش است.

بوستون نیز به سوی اتخاذ تمهیدات سخت تر کرونایی در زمینه فعالیت های عمومی رو آورده است.

در این میان، حدود ۲.۹ میلیون دُز واکسن فایزر/بایون‌تک یا وارد آمریکا شده است و یا در هفته جاری به سراسر این کشور می رسد.

با این وجود، ماه ها زمان می برد تا اکثر مردم واکسینه شوند. درمجموع، حدود ۲۰ میلیون آمریکایی باید در ماه جاری واکسن دریافت کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا تا اواخر این هفته ممکن است مجوز استفاده اضطراری از واکسن شرکت مدرنا را صادر کند و در آن صورت، حدود ۶ میلیون دُز از این واکسن در سراسر کشور توزیع می شود.

همچون واکسن فایزر و بایون تک، واکسن مدرنا به دو دُز تجویز نیاز دارد و این ایالت ها هستند که باید سهم خود را از این واکسن تعیین کنند.

مرکز  کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا توصیه کرده است که نیروهای بخش مراقبت های بهداشتی و ساکنان مراکز مراقبت های طولانی مدت، نخست واکسن را دریافت کنند.

براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا در هفته گذشته، به طور متوسط بیش از ۲۱۵ هزار مورد جدید ابتلا در روز را به ثبت رساند.

موارد ابتلا به کرونا در آمریکا، از زمان برگزاری جشن های روز شکرگزاری به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد که بیش از ۳۰۳ هزار نفر در آمریکا ظرف ۱۰ ماه بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند. همچنین انستیتو ارزیابی و معیارهای بهداشتی دانشگاه واشنگتن اعلام کرد که پیش بینی می شود که ۱۸۶ هزار نفر دیگر نیز طی سه ماه آینده فوت کنند.

به گفته متخصصان اطفال، بیش از ۱.۶ میلیون کودک آمریکایی از زمان شیوع کرونا در آمریکا به این بیماری مبتلا شده اند.