کابل - ایرنا - رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در واکنش به سخنان رئیس جمهوری مبنی براینکه دور بعدی مذاکرات باید در داخل افغانستان، باشد گفت که محل برگزاری مذاکرات نباید مانع آغاز دور بعدی گفت‌وگو شود.

به گزارش ایرنا، عبدالله عبدالله امروز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی در کابل گفت که اعضای هیأت مذاکره کننده به افغانستان برگشته اند و امروز با آنها نشستی خواهد داشت.

عبدالله گفت که محل مذاکره مربوط به هیأت دولت و گروه طالبان می شود و آنها در این رابطه بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اظهار داشت هرچند ترجیح می دهد که مذاکرات صلح در افغانستان انجام شود تا مردم بتوانند در آن دخیل باشند.

این در حالی است که رئیس جمهوری و مشاور امنیت ملی افغانستان بر برگزاری دور بعدی مذاکرات در داخل افغانستان تأکید کرده اند و ادامه مذاکرات در خارج از کشور را به نفع پیشرفت روند صلح ندانستند.

این گفته‌های رئیس جمهوری افغانستان با واکنش زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا نیز مواجه شده و وی هم گفته است که دور بعدی مذاکرات باید بدون هیچ ممانعتی درزمان معین برگزار شود.

هیأت دولت و گروه طالبان تا پنجم ژانویه سال 2021 مذاکرات را متوقف کرده اند.

محمدنعیم سخنگوی گروه طالبان هم در توئیتی گفته است که ملاعبدالغنی برادر رئیس هیأت مذاکره کننده طالبان نیز به پاکستان رفته تا با رهبران طالبان روند گفت وگوها را مورد بررسی قرار دهند.