به گزارش ایرنا، یعثوب نژادمحمد روز چهارشنبه در آیین راهاندازی این سامانه افزود: بزودی همه دهیاریهای استان تحت پوشش این سامانه قرار گرفته و مردم با مراجعه به دهیاریها خدمات مورد نیاز را دریافت میکنند.
وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله دستگاههایی است که برای دریافت خدمات ،ماهانه ۲ تا ۳ هزار مراجعه کننده دارد.
معاون استاندار اردبیل با اشاره تصمیم ستاد استان مدیریت بیماری کرونا مبنی بر الکترونیکی کردن خدمات گفت: در این ستاد مقرر شده خدماتی که به مردم ارائه میشود در صورت داشتن قابلیت ارائه به صورت غیرحضوری با هدف تسهیل در خدمترسانی به صورت برونسپاری و یا سامانه الکترونیکی ارائه شود.
نژادمحمد اظهارداشت: الکترونیکی کردن و برونسپاری خدمات میتواند از مراجعات مردم کاسته و باعث کاهش هزینههای مردم و ادارات شود.
وی گفت: در راستای الکترونیکی کردن خدمات ، ۱۲ دستگاه به عنوان پایلوت انتخاب شده که این دستگاهها بالغ بر ۷۵ درصد مراجعات مردم را به خود اختصاص میدهند.
معاون استاندار اردبیل ادامه داد: دستگاههای تامین اجتماعی، بنیاد مسکن،شهرداری،کشاورزی، صمت ، آب و برق از جمله این دستگاهها هستند.
وی افزود: این دستگاهها مکلف شدهاند که خدمات خود را احصا و آنها که قابلیت برونسپاری دارند با فراهم کردن بستر الکترونیکی به صورت غیرحضوری ارائه کنند.
نژادمحمد بیان کرد: در تامین اجتماعی استان نیز بستر ارائه ۳۰ خدمت فراهم شده و از آبان ماه تا بهمن ماه به صورت تدریجی به مردم معرفی و زمینه استفاده از آن مهیا میشود.
وی گفت: با توجه به اینکه روزانه پنج هزار و ۶۰۰ نفر برای دریافت خدمات مختلف به تامین اجتماعی استان مراجعه میکنند، با راه اندازی این سامانه ۷۵ درصد از مراجعات این سازمان کاهش می یابد.