اراک - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان گفت: اصلاح هندسی و رفع نواقص نقشه‌های ۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان انجام شد.

«حبیب فتحی » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح کاداستر، اصلاح هندسی و رفع نقشه‌های سنواتی ۶۸ پلاک شهرستان کمیجان امسال انجام شده و پس از نقشه‌برداری و تهیه نقاط شمیم در سامانه کاداستر اداره کل ثبت اسناد ثبت و در مرحله اخذ سند تک برگی برای این اراضی قرار دارد.

وی ادامه داد: اجرای طرح تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی شهرستان کمیجان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال انجام شده‌ است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان خاطرنشان کرد: تهیه سند کاداستر اراضی ملی با هدف تثبیت حاکمیت دولت، رفع نواقص نقشه‌های قبلی ، پاسخگویی به استعلامات و جلوگیری از تخریب و تجاوز به اراضی ملی شهرستان انجام شد.

فتحی مرمت سد خاکی روستای چهرقان شهرستان کمیجان را از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری عنوان کرد و گفت: مرمت سد خاکی این روستا که در سیلاب سال گذشته دچار آسیب شده بود با هدف کنترل فرسایش و مهار سیلاب با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است.

وی ادامه داد: مرمت این سیلاب با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال انجام است و بهره‌برداری از این طرح تاپایان سال جاری آغاز می شود.

شهرستان کمیجان به عنوان یکی از توابع استان مرکزی با جمعیت بیش از ۳۹ نفر در ۱۰۱ کیلومتری غرب اراک واقع شده است.