تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: علیرغم گذشت سرباز بابلی از حق شخصی و اعلام رضایت، اما پرونده همکار قضایی، همان روز به دادسرای انتظامی قضات ارسال شده و در حال پیگیری است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری افزود: علیرغم گذشت سرباز بابلی از حق شخصی و اعلام رضایت به دنبال دلجویی و عذرخواهی بازپرس، با تاکید بر اجرای عدالت و قانون مداری در دستگاه قضایی، این موضوع بلافاصله پس از برگزاری جلسه هیات حفظ حقوق شهروندی استان، همان روز با دستور رییس کل دادگستری استان، برای بررسی دقیق و قانونی به دادسرای انتظامی قضات ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام جهت صیانت از جایگاه والا و ارزشمند قضات و همکاران عزیز صورت گرفته و طی روزهای اخیر شاهدیم قاطبه همکاران قضایی خواهان رسیدگی دقیق وسریع به این موضوع هستند، زیرا رسیدگی به تخلف حتی یک نفر در واقع صیانت و حمایت از قاطبه همکاران قضایی است که حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی همواره جز اصول حرکتی آن‌ها است.

به گزارش ایرنا، اواخر هفته گذشته یکی از بازپرس های دادگستری بابل هنگام مراجعه به محل کارش از درب ورودی ارباب رجوع با درخواست سرباز وظیفه شناس برای بازرسی بدنی مواجه می شود و اجازه این کار را به سرباز نمی دهد.

درب ورود قضات، کارشناسان و وکلای دادگستری بابل جدا از محل ورود ارباب رجوع است و به همین دلیل هم سرباز بابلی این بازرپرس را نشناخته و بر بازرسی بدنیش اصرار می ورزد. بازرپرس وقتی با سماجت سرباز مواجه می شود، سیلی به صورتش می زند، اقدامی که با اعتراض سرباز و خانواده اش مواجه می شود.

این اقدام بازپرس بابلی در فضای مجازی هم بازتاب منفی ایجاد می کند ولی بعد از کش و قوس های چند روزه، نشستی با حضور رییس کل دادگستری مازندران و دادستان بابل در محل دادگستری استان در ساری برگزار شد و بازپرس بابلی از سرباز و پدرش در این جلسه عذرخواهی کرد.

محمد حسن کریمی سرباز بابلی پس از این نشست که به سازش ختم شد، به خبرنگار ایرنا گفت: ما به هیچ عنوان به دنبال حاشیه سازی نبودیم و جلسه ای که با مدیران ارشد دستگاه قضایی استان و بابل برگزار شد با عذرخواهی بازپرس از بنده ختم به خیر شد و ما طرح شکایت نخواهیم کرد.

وی افزود : ما به هیچ عنوان دوست نداریم برای نظام خود حاشیه درست کنیم و من سرباز وطن هستم و تلاش می کنم براساس قانون برای اعتلای میهن تلاش کنم.

این سرباز وظیفه شناس بابلی از رسانه ها هم خواست که به این موضوع دیگر دامن نزنند و موضوع را تمام شده تلقی کنند.