مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: فرسودگی ماشین آلات راهداری و نبود مجوز لازم برای بکارگیری نیروی راهدار جدید، ۲ چالش اصلی این اداره کل است.

ابراهیم نصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر عمر متوسط بیش از ۶۵ درصد ماشین آلات راهداری و برف‌روبی این اداره کل ۲۶ سال است و از طرف دیگر در قبال بازنشسته شدن بسیاری از همکاران راهدار، مجوزی برای بکارگیری نیروی جدید صادر نشده، با این حال راهداری زمستانی در سایه تلاش همکاران به خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار کیلومتر راه استان که بیشتر در نواحی برف‌گیر و سردسیر استان قرار دارد، طی بارشهای امسال به خوبی نگهداری، برف روبی و شن و نمک پاشی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در اجرای عملیات راهداری زمستانی گاهی همکاران راهدار مستقر در گردنه ها ونقاط برف‌گیر با کمترین زمان استراحت، چندین روز درگیر ماموریتهای محوله در راه های اصلی، فرعی و روستایی بوده اند.

برف روبی هشت هزار کیلومتر از جاده‌های خراسان رضوی

وی افزود: از ۱۶ تا ۲۳ آذر ماه امسال هشت هزار و ۳۹۱ کیلومتر جاده تک بانده این استان در قالب عملیات راهداری زمستانی برف روبی شد.  
نصری ادامه داد: در این مدت هفت هزار و ۳۳۵ تن شن و نمک با استفاده از ۷۳۶ دستگاه ماشین آلات راهداری و هزار و ۶۴۱ نفرروز نیروی راهدار مصرف شده است.
وی گفت: همچنین در این مدت راهداران به ۱۸۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف و شرایط ناپایدار جوی کمک رسانی کرده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: ۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.