به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، پویا محمودیان اظهار داشت: حوزه آموزش معاونت صنایعدستی در نظر دارد متناسب با رویکرد جدید آموزشی خود (آموزش مخاطبمحور) از سال ۱۴۰۰ مخاطبان آموزشی خود را علاوه بر ویژگیهای جمعیتشناختی(سن، جنس، میزان تحصیلات، سطح آگاهی، زمینه صنفی و شغلی و موقعیت جغرافیایی)، برحسب ویژگیهای روانشناسی و سبک زندگی آنان، شناسایی کند و آموزشهای لازم را به آنها ارائه دهد.
معاون صنایعدستی و هنرهایسنتی کشور افزود: بر اساس این رویکرد، شیوه نوع و محتوای آموزش صنایعدستی براساس خواست، نگرش، ارزشها و علایق مخاطبان شناساییشده و برنامهریزی میشود.
محمودیان اظهار داشت: نگاه اساسی رویکرد مذکور صرفاً متوجه مخاطبان بوده تا با توانمندسازی آنان حس خودباوری، افزایش عزت نفس، استقلال و خودکفایی، ایدهپردازی، خلاقیت و... را در آنان پرورش دهد.
شناسایی ۱۹ نوع مخاطب آموزشی در حوزه صنایعدستی
معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اقدامات انجام شده برای شناسایی ۱۹ نوع مخاطب آموزشی، گفت: ضوابطی را متناسب با نوع مخاطبان در قالب راهنمای آموزشی بهمنظور ارتقای سطح آگاهی مسئولان اجرایی در استانها تدوین و چند نمونه آن که نهایی شده که برای اجرا به استانها ابلاغ میشود.
او اضافه کرد: راهنمای آموزش صنایعدستی ویژه کودکان، راهنمای آموزش صنایعدستی ویژه سالمندان و بازنشستگان، راهنمای آموزش صنایعدستی ویژه معلولان و راهنمای آموزش صنایعدستی ویژه اقامتگاههای بومگردی (گردشگران) از جمله این نمونهها است.