مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: مرحله نخست پایش متقاضیان شهرک صنعتی نالوس انجام شد و تاکنون ۴۱ متقاضی دارای مجوز تاسیس صادره از دستگاه‌های متولی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال جهت واگذاری زمین ثبت‌نام کرده‌اند.

عبدالسلام مام‌عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  ناحیه صنعتی نالوس این شهرستان که از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است تا پیش از پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بررسی طرح‌های متقاضیان جهت واگذاری آغاز شده‌است.

وی افزود: از این تعداد متقاضی،  ۱۵ طرح با سرمایه ثابت بیش از یک هزار میلیارد ریال در اولویت قرار گرفته و جهت ادامه پالایش از حیث اولویت‌های مشخص شده کارگروه شامل توجیه اقتصادی، ظرفیت اشتغالزایی، اهلیت سنجی سرمایه‌گذاری و عدم وابستگی به تسهیلات بانکی در جلسات آتی بررسی می‌شوند.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه این ناحیه صنعتی با هزینه بیش از ۴۰ میلیارد ریالی احداث شده، اظهار داشت: این واحدها با اولویت میزان اشتغال‌زایی، توانایی مالی فرد متقاضی، تناسب طرح با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان و تنوع و نوآوری پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های اصلی ناحیه صنعتی نالوس که عملیات تکمیل ساخت آن از سال ۱۳۹۷ شروع شده‌، هم‌اکنون در مرحله تامین آب و شن‌ریزی معابر در دست اجراست و به زودی واگذاری زمین‌ها به اشخاص آغاز می‌شود.

مام‌عزیزی گفت: افراد متقاضی و شهروندان جهت اطلاع از نحوه واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی برای اجرای طرح‌های خود می‌توانند به فرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا اداره صنعت، معدن ‌و تجارت این شهرستان مراجعه کنند.

وی افزود: ناحیه صنعتی نالوس با عرصه ۵۰ هکتاری خود دارای ۱۰۰ قطعه بوده و در مسیر اشنویه به پیرانشهر واقع شده است.

شهرستان مرزی اشنویه دارای یک شهرک صنعتی بوده که با ۷۵ واحد صنعتی در پنج کیلومتری جاده اشنویه - ارومیه واقع شده و ظرفیت آن به اتمام رسیده است.

 ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد و در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک صنعتی است.