شیراز-ایرنا مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در فارس گفت: تصمیم‌گیری در باره عدم برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های با وضعیت زرد در صورت شکننده‌بودن شرایط، با نظر همه مسوولان محلی صورت می‌گیرد، اما چنانچه در این باره اتفاق نظر نباشد امام جمعه می‌تواند با بررسی همه جوانب در این مورد تصمیم گیرد.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا درباره آخرین وضعیت برگزاری نماز جمعه در استان فارس بیان داشت: در شهرستان‌ها و شهرهای زرد که در مجموع مشتمل بر ۲۱ شهر فارس است و اقلید، مرودشت، کوار، فسا، فراشبند، مُهر، لامرد و توابع آنها را دربرمی‌گیرد، نماز جمعه تنها در صورت صلاحدید و اتفاق نظر مسوولان محلی، همچون امام جمعه، رییس شبکه بهداشت و درمان و فرماندار با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا، نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی شامل ۵۵ شهر فارس جمعه (بیست و هشتم آذرماه ۹۹) اقامه نخواهد شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس ادامه داد: طبق آخرین نامه کتبی ستاد استانی مقابله با کرونا و نامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس، از مجموع ۳۶ شهرستان فارس، تنها، شهرستان زرین‌دشت در وضعیت قرمز قرار دارد، ۲۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز (بیست و ششم آذرماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۵۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۷ نفر رسید.

بنا به اظهار سیما سادات لاری، در ۲۴ ساعت گذشته، با فوت ۲۱۳ بیمار دیگر از مبتلایان به کرونا، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.