کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: یکصد میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر کرمان اختصاص یافته که این اعتبار به زودی به استان کرمان ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی عبوری روز چهارشنبه در نشست مشترک معاونان وزیر راه و شهرسازی با استاندار کرمان با اشاره به بازدید از مناطق حاشیه ای کرمان افزود: وضعیت منطقه مسکونی شهرک صنعتی کرمان باوجود آلودگی‌ها اسفناک است. 

وی عنوان کرد: برنامه اجرایی ظرف یک هفته برای ساماندهی شهرک صنعتی به وزارت راه و شهرسازی ارائه شود و این وزارت حمایت و کمک‌های لازم را تخصیص می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه هنر ما استفاده بهینه از امکانات و شرایط موجود است، اظهار داشت: خدمات دولت باید در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری به عدالت توزیع شود.

وی با بیان اینکه سکونتگاه غیررسمی شهرک صنعتی کرمان به مرور زمان شکل گرفته است گفت: طرح و برنامه ای جامع و عملیاتی برای بازافرینی این منطقه نیاز است.

وی با تاکید بر وجود کوره‌های آهک پزی و افراد کارتن خواب و معتادان متجاهر شب‌ها در کنار یکدیگر در شهرک صنعتی کرمان می‌خوابند که جان خود را از سرما حفظ کنند و این امر زیبنده نظام جمهوری اسلامی و شهر کرمان نیست.

وی تصریح کرد: عبودی احداث گرم‌خانه را واجب‌تر از ایجاد سرای محله در شهرک صنعتی کرمان دانست و بیان کرد: خانه محله را به گرم خانه تبدیل کنید و در این زمینه به مسئولین استان اختیار تام داده ایم. اگر همه دست به دست هم دهیم، می توانیم مشکلات را حل کنیم و قطعا یک دست صدا ندارد و شرایط از این نیز بدتر خواهد شد.

عبوری افزود: باید به سرعت ساماندهی این مناطق با امکانات موجود در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه هم افزایی دستگاه ها ضروری است لذا مسئولان اقدامات خود را اولویت‌بندی شده ارایه کنند

وی با بیان اینکه در بحث بازآفرینی شهری کیفیت زندگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد افزود: املاک و زمین‌های بسیار خوبی در شهر کرمان وجود دارد که با استفاده از ارزش افزوده آن، برنامه‌ریزی لازم برای بازافرینی محلات هدف انجام شود.