مرتضی همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تخصیص زمینی مناسب برای ساخت مرکز ذخیره سازی کاربردی و قابل اتکا در خواست و انتظار ما از مسئولین شهرستان است.
وی افزود: در حال حاضر پایگاه ویژه پشتیبانی مدیریت بحران شهرداری پردیس، علاوه برکاربری یاد شده یکی از پایگاههای اورژانس شهرستان است که از نظر فضا و سازه برای ذخیره سازی امکانات و تجهیزات ستاد بحران مناسب نیست.
رئیس ستاد بحران پردیس با بیان اینکه شناسایی مصادیق بحران با توجه به شرایط هر منطقه را گام نخست در این زمینه است، اظهار داشت: در ابتدا باید با بینشی بحران محور، شرایط بدبحرانی را تصور، تهدیدهای پیش رو را شناسایی و راه حل های متنوع و انعطاف پذیری برای آنها ارائه داد.
همتی ادامه داد: مدیریت بحران مجموعه ای از کنش ها، واکنش ها، دستورالعمل ها و قواعدی است که در راستای کاهش روند بحران، کنترل و در نهایت رفع کامل آن اجرا شده و یا در تعریفی دیگر سوق دادن هدفمند جریان پیشرفت امور به روال قابل کنترل حوادث در حداقل زمان ممکن است.
وی افزود: با توجه به این تعاریف، وجوه تفاوت میان مدیریت بحران و مدیریت ریسک نمایان می شود؛ چراکه در مدیریت ریسک، شناسایی و ارزیابی تهدیدها و در ادامه خنثی سازی آنها پیش از وقوع را شامل می شود اما در مدیریت بحران باید برای برخورد با تهدیدهایی که چندان اختیاری در وقوع آنها نداریم، در سه برهه زمانی پیش، حین و پس از آن آماده باشیم.
رئیس ستاد بحران شهر پردیس گفت: ستاد بحران در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه باید همانند یک نیروی شبه نظامی، تمام قد برای خدمت به مردم ایستاده و با اشراف کامل بر شرح وظایف خود و دیگر اعضا، شرایط را به یک وضعیت تحت کنترل برساند.
رسیدگی به وضعیت معیشت رانندگان ضرروت دارد
شهردار پردیس با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در زمان همه گیری بیماری کرونا، اظهار داشت: وظیفه مدیریت شهری در قبال رانندگان حمایت، ایجاد انگیزه برای ارتقای خدمات، حفظ ایمنی، پایش مستمر و مراقبت است تا در ایام همه گیری بیماری کرونا مشکلات کمتری داشته باشند.
همتی افزود: یکی از مسائلی که در بخش حمل و نقل همگانی معمولا مغفول مانده و در شرایط کنونی شیوع کروناویروس نمود بیشتری دارد، موضوع معیشت رانندگان است و هرچند مدیریت شهری به صورت مستقیم تکلیفی در این زمینه ندارد اما باید این مسائل مهم مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل شهری، اظهار داشت: نوسازی علائم ترافیکی، بازنگری و اصلاح سرعتگیرهای سطح شهر، ایجاد ایستگاه های جدید در فازهایی که هنوز تحویل شهرداری نشده، برخی از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل شهری است.
شهردار پردیس با اشاره به نرخ بالای رشد جمعیت در پردیس، افزود: نرخ رشد در این شهر چندین برابر سایر نقاط کشور است و با تکمیل، واگذاری و اسکان فازهای در دست احداث مسکن مهر، جمعیت این شهر به بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسیده و تبدیل به یک ابرشهر خواهد شد.
مرتضی همتی ادامه داد: مدیریت شهری پردیس با توجه وضعیت رشد جمعیت باید برای تدوین برنامه های درازمدت در زمینه توسعه و نگهداری همه بخش های خدماتی از جمله حمل و نقل برنامه ریزی کرده و در فاز اجرایی وارد عمل شود.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.