گناباد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش گناباد کمبود نیروی انسانی را از مشکلات و دغدغه مهم این بخش دانست و خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط به رفع این مشکل شد.

حسین احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بازنشستگی ۱۵۰ نفر از فرهنگیان گناباد طی سال تحصیلی جاری، مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان به ویژه مقطع ابتدایی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است.

وی ادامه داد: با اینکه ۵۰ نفر از این بازنشستگان دوباره دعوت به کار شده‌اند ولی کمبود شدید نیروی انسانی آموزش و پرورش را با تنگناهای بسیار مواجه کرده است.

رییس آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود مسائل و مشکلات ناشی از شیوع کرونا فعالیتهای آموزشی مدارس در سه بخش وضعیت سفید، زرد  و قرمز برنامه ریزی شده و تدریس متناسب با آنها انجام می‌شود که اکنون از بستر فضای مجازی ادامه دارد.

وی افزود: در این شرایط تحصیل دانش آموزان در هیچ یک از مناطق شهری و روستایی و حتی در روستای چاه مقدم شهرستان گناباد در یک مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم متوقف نشده و با بهره گیری از ظرفیت بخشهای مختلف سعی شده است خللی در روند آموزش ایجاد نشود.

احمدی مهمترین دستاورد آموزش و پرورش گناباد طی سال تحصیلی جاری را کسب موفقیتهای دانش آموزان این شهرستان در المپیادهای فرهنگی و علمی و کنکور سراسری برشمرد و از مصادیق بارز آن به قبولی بیش از ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دانشگاه فرهنگیان و تعداد بسیاری هم در سایر رشته های دانشگاهی اشاره کرد.

وی دیگر موفقیتهای آموزش و پرورش گناباد در سالجاری را کسب رتبه دوم توسعه متوازن و هدایت دانش آموزان به سوی رشته های فنی و مهارتی، شرکت بالغ بر ۶۰ درصد دانش آموزان شهرستان در جشنواره نوجوان خوارزمی و قبولی ۹۵ درصد دانش آموزان پایه نهم در امتحانات نهایی خرداد ماه امسال ذکر کرد.

رییس آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: در راستای جلب مشارکت خیران برای احداث و توسعه فضاهای آموزشی به عنوان دیگر رویکرد مهم این بخش امسال ۱۰ طرح تکمیل و به بهره برداری رسیده یا در دست اجراست.

یک هزار و ۸۰۰ فرهنگی در هزار و ۳۱ کلاس درس در قالب ۲۷۴ مدرسه، تدریس ۱۸ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد طی سال تحصیلی جاری برعهده دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.