بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به‌منظور برنامه‌ریزی فرآیند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیمسال اول سال تحصیلی جاری شیوه‌نامه امتحانات به ادارات شهرستان‌ها ابلاغ شد.

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوه‌نامه امتحانات از سوی وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها و پس از آن توسط اداره کل به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

وی بیان کرد: وضعیت امتحانی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی تعیین تکلیف شد و دانش‌آموزان می‌توانند در سایت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مفاد کامل این شیوه‌نامه را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم باشد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط به دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی گفت: بر این اساس در دوره ابتدایی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی آزمون عملکردی به‌صورت حضوری در مدرسه با گروه‌بندی دانش‌آموزان و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

واقعی بیان کرد: در دوره های اول و دوم متوسطه شاخه‌های نظری فنی و حرفه‌ای و کاردانش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوبت اول متوسطه اول، متوسطه دوم، شاخه نظری دروس عمومی شایستگی‌های غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش به صورت غیر حضوری با مسوولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

وی افزود: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نیمسال اول دروس حضوری و غیرحضوری غیر نهایی داوطلبان آزاد و دانش‌آموزان مدارس بزرگسال آموزش از راه دور ایثارگران نیز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی که از سال‌های قبل فارغ‌التحصیل نشده‌اند می‌توانند پس از تطبیق دروس در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

وی اظهار داشت: ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی شاخه‌های فنی حرفه‌ای به استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش و دروس کارآموزی و کارورزی به صورت تراکمی و حضوری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

واقعی افزود: نحوه ارزشیابی از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در دروس غیر نهایی نیز از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ خواهد شد.