اراک - ایرنا - فرماندار تفرش گفت: شهر تفرش و روستای نقوسان به عنوان شهر و روستای بدون دخانیات استان مرکزی معرفی شد.

«عبدالرضا حاج علی بیگی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعلام بر اساس مولفه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته و وظایفی نیز برعهده این شهرستان محول شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس باید با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی دقیق، به تدریج اماکن توزیع و فروش مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان در شهر تفرش و روستای نقوسان به خصوص در محلات منتخب محدود و در پایان برنامه نیز همه مراکز توزیع و فروش دخانیات و قلیان تعطیل شود.

فرماندار تفرش ادامه داد: نشست‌های مختلفی در این راستا تاکنون برگزار شده و اجرای برنامه‌های هدفگذاری شده آغاز شده که امید است با نتایج خوبی همراه باشد.

حاج علی بیگی عنوان کرد: تفرش مهد شخصیت‌ها و مفاخر بزرگ و اثرگذار کشور از گذشته تاکنون است و توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: طرح شهر و روستای بدون دخانیات طرح کشوری است که با هدف کاهش عرضه و تقاضا در زمینه مواد دخانی از جمله قلیان و سیگار در راستای ماده هشت کنوانسیون جهانی کنترل و مبارزه با دخانیات و بر اساس دستورالعمل دبیرخانه ستاد کنترل دخانیات مرکز سلامت محیط و کار جمعیت شهری در همه استان‌ها اجرا می‌شود.

شهرستان تفرش با ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرق اراک مرکز استان مرکزی واقع است.