بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین اطلاعیه ستاد مدیریت کرونا در استان، آموزش غیرحضوری در تمامی شهرستان‌ها تا ششم دی ماه تمدید شد.

محمدعلی واقعی روز جمعه اعلام کرد: آموزش در تمامی مدارس و دوره‌های تحصیلی استان غیرحضوری خواهد بود و مدیران مدارس همچنان موظف به ضد عفونی کردن محیط آموزشگاه طبق دستورالعمل‌های ارسالی هستند.

وی با اشاره به اعلام وضعیت زرد (متوسط خطر) در ۲ شهرستان خوسف و درمیان افزود: کادر اداری شهرستان‌های خوسف و درمیان با حضور دوسوم  کارکنان، جوابگوی مراجعه کنندگان خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: ادارات در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی (پرخطر) نیز باید با ۵۰ درصد کادر اداری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: حضور کادر اداری، اجرایی و آموزشی مدارس در مناطق زرد و نارنجی  برای پاسخگویی به نیاز دانش‌آموزان و اولیای آنان به ویژه دانش‌آموزان محروم از گوشی هوشمند، الزامی است.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی به سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قاینات، نهبندان، سرایان، بشرویه، سربیشه و زیرکوه به رنگ نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های درمیان و خوسف به رنگ زرد (متوسط خطر) هستند.

کلاس‌های درس مدارس خراسان جنوبی ابتدا در مناطق قرمز با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی از ۲۱ مهر ماه امسال غیرحضوری و سپس به صورت هفتگی تمدید شد.

همچنین با مصوبه ستاد مدیریت کرونا از ۲۵ آبان ماه آموزش در همه شهرستان‌های این استان غیرحضوری شده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.