بندرعباس - ایرنا - با پیشنهاد تعاونی لنجداران و اتاق اصناف بندرعباس، تعدادی از غرفه‌های مجتمع بنکداران به عنوان محل عرضه کالاهای ملوانی به خصوص ارزاق عمومی در نظر گرفته شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار بندرعباس روز شنبه در شورای ساماندهی مبادلات مرزی شهرستان بندرعباس اظهار داشت: این اقدام در راستای مصوبه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان انجام شده و هم اکنون نیز کالاهای ملوانی در این مکان درحال عرضه است.

حسین باباخانی ادامه داد: باباخانی افزود: به منظور عرضه سایر کالاهای مجاز خصوصا لوازم خانگی، مکان‌های دیگری پیشنهاد شده که مورد بازدید و بررسی‌ قرار می‌گیرند که در صورت تایید وتصویب نهایی برای اجرایی شدن به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود.

وی اضافه کرد: تامین کالاهای اساسی، تنظیم بازار، دسترس بودن کالاهای مورد نیاز مردم، استفاده از تخفیف‌های حقوق ورودی گمرکی برای ملوانان و سوق دادن آنان به سمت تجارت خٌرد رسمی و صادرات محصول‌های تولیدی از مزایای راه‌اندازی این بازارچه‌هاست.

به استناد آئین نامه اجرایی جدید دو مرحله ای ورود کالای ملوانی توسط شناورهای سنتی زیر ۵۰۰ تن که در سالجاری ابلاغ شده هرشناور(لنج چوبی) مجاز به واردات تعداد ٣٠ نیسان از انواع کالاهای مجاز (٩٧ قلم کالا) در دومرحله در سال است.