تهران-ایرنا-سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این نهاد یکشنبه(۳۰آذر) و دوشنبه(یکم دی) را به نام روزهای «بدون تبلت، تلفن همراه و رایانه» و همیاری دانش‌آموزان با پرستاران نامگذاری کرده است‌.

به گزارش ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، مسعود ثقفی اظهارداشت: این اقدام در راستای فرهنگ‌سازی و صیانت از سلامت جسمی و روحی و روانی فرهنگیان و دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های فضای مجازی و تحکیم روابط خانواده و همکاری با کادر درمانی در ایام شیوع کرونا و تقارن شب یلدا با ایام ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار انجام شده است.

وی گفت: انتظارمان این است که دانش‌آموزان در این دو روز و یک شب با مراقبت از برگزارنشدن شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گزارشی را از روند این برنامه‌ها تهیه کرده و به صورت تصویری برای معلمانشان در صبح روز سه‌شنبه(دوم دی) اعلام کنند.

ثقفی افزود: این دستورالعمل شامل همه مدارس دولتی و غیردولتی می‌شود و برای همه لازم الاجراست و در ارزیابی مدیران و مؤسسان لحاظ خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیش از یک میلیون دانش‌آموز در بیش از چهار هزار مدرسه تهران تحصیل می‌کنند.

با توجه به ایپدمی ویروس کووید-۱۹ در استان تهران، براساس ابلاغی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی بیماری کرونا، آموزش دانش‌آموزان در مدارس استان و شهر تهران از ۱۲ مهرماه تاکنون تعطیل است و از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.