ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های عامل و مدیران حوزه‌های مرتبط درخصوص جذب تسهیلات اشتغال در استان گفت: این عملکرد غیرقابل دفاع بوده و در این خصوص کوتاهی شده است.

محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی افزود: قابل قبول نیست که برخی مدیران و بانک ها در انجام تعهد و جذب سهمیه خود کوتاهی و تعلل کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۱۱ هزار شغل ایجاد شد، اضافه کرد: افزایش این آمار باید به طور جدی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اگر بانکی بخواهد به بهانه های واهی در مسیر پرداخت تسهیلات اشتغال زایی سنگ اندازی کند، با آن برخورد می کنیم.

شهریاری اظهار کرد: برخی دستگاه های اجرایی که سهمیه اشتغال زایی استانی آنها مشخص نشده، موظف هستند تا از طریق وزارتخانه های مربوطه پیگیر موضوع باشند.

وی گفت: توزیع عادلانه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، تسهیل روند پرداخت و پیگیری و نظارت بر کارکرد بانک ها سه اصل اساسی تا پایان سال برای افزایش تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و اشتغال پایدار روستایی و جهش تولید است.

 به گزارش ایرنا، تاکنون صدها میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در آذربایجان غربی پرداخت شده ولی روند پرداخت آن طی ماه های اخیر کند شده است.