زنجان - ایرنا - رییس هیات شمشیربازی استان زنجان، گفت: شمشیرباز شاخص زنجانی که از سوی فدراسیون این رشته ورزشی به اردوی تدارکاتی تیم ملی دعوت شده بود در این اردو حضور یافت.

حامد افشاری، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اردو از روز گذشته ۲۹ آذر ماه جاری در مشهد مقدس آغاز شده است و تا ششم دی ماه امسال (یک هفته) زیر نظر مربیان مجرب و توانمند تیم ملی، تمرین می کنند.

وی اظهار داشت: این اردو با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیشگری از ابتلا شمشیربازان دعوت شده به بیماری ویروس کرونا با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست PCR برگزار می شود.  

افشای تصریح کرد: اردوی تدارکاتی تیم ملی شمشیربازی در اسلحه‌های اپه و فلوره مردان و اپه زنان جهت کسب آمادگی برای رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو (زون آسیا) که فروردین ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و شمشیرباز زنجانی در اسلحه اپه، تمرینات خود را انجام می دهد.  

رییس هیات شمشیربازی استان زنجان  با بیان اینکه این رقابت های آسیایی در حکم انتخابی المپیک است، گفت: از ایران نیز یک شمشیربازی منتخب و آماده راهی پیکارهای زون آسیا، اعزام خواهد شد.  

افشاری، افزود: محمد اسماعیلی از زنجان، محمد رضایی، محمد رضایی طادی از اصفهان و طاهر عاشوری از آذربایجان‌غریی از سوی علی یعقوبیان سرمربی اسلحه اپه ایران به منظور کسب آمادگی بهتر و بیشتر به این اردو دعوت شده اند.

وی تصریح کرد: محمد اسماعیلی از شمشمیربازان شایسته زنجانی به خاطر شیوع ویروس کرونا، تمرینات زیادی انجام نداده است و به همین خاطر نیز از آمادگی خوب و مناسبی برخوردار نیست اما تا جایی که امکان داشت به صورت انفرادی و برخی مواقع نیز به صورت اختصاصی زیر نظر مهدی رضایی از مربیان مجرب این رشته ورزشی زنجان تمرین کرده است.