ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران از تمدید برنامه پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) در کودکان ۳ تا ۶ سال تا پایان سال جاری خبر داد و گفت که تاکنون یکهزار کودک دارای اختلال بینایی در استان شناسایی شده است.

طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله امسال به خاطر نگرانی از شدت گرفتن شیوع کرونا در فصل پاییز از نیمه تیر ماه در مازندران شروع شد و قرار بود تا نیمه مهر ماه پایان یابد. این طرح سال های قبل از اول آبان شروع می شد و به مدت یک ماه ادامه می یافت.

هدف این طرح شناسایی اختلالات احتمالی بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله و ارجاع آنها برای درمان است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ، فرزاد گوهردهی افزود که از نیمه تیر ماه تا نیمه آذر ماه سال جاری ۳۴ هزار و ۵۰۱ کودک در این طرح مشارکت کردند که  سه هزار کودک از آن‌ها به بینایی سنج ارجاع داده شدند.

وی گفت که ۲ هزار و ۵۰۰ کودک از این تعداد توسط بینایی سنج معاینه شدند که ۳۰۰ کودک دچار تنبلی چشم بودند. 

مدیر کل بهزیستی استان افزود : با توجه به اینکه ۹۸ هزار  کودک مشمول این طرح هستند، اما هنوز تعداد زیادی از آن‌ها برای معاینه مراجعه نکرده اند که علت اصلی آن ، نگرانی خانواده‌ها از شیوع ویروس کرونا می باشد، اجرای طرح تا پایان سال تمدید شده است .

گوهردهی افزود : در حال حاضر در استان مازندران  طرح سنجش بینایی کودکان با دستگاه غربالگر بینایی در ۳۰  پایگاه دائم و سیار در حال اجرا است.

وی در پایان گفت : با توجه به اپیدمی کرونا ، برنامه پیشگیری از آمبلیوپی در کودکان ۳ تا ۶ سال تا پایان سال جاری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تمدید شده است.