ارومیه- ایرنا- رییس سازمان نظام پرستاری خوی گفت: سرانه پرستار به تخت بیمارستانی در این شهرستان ۱.۱ نفر است در حالی که این رقم در کشور ۲ نفر است.

به گزارش ایرنا، حسین متعارفی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز پرستار افزود: با توجه به جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفری این شهرستان و افتتاح بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و آیت الله خوئی، نیاز به جذب ۴۰۰ پرستار جدید جهت خدمات دهی به بیماران و بالا رفتن سرانه پرستار به تخت وجود دارد.

وی با اشاره به  لزوم جذب پرستاران جدید اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد بالایی از فارغ التحصیل رشته پرستار در سطح این شهرستان وجود دارد که نیاز است در بیمارستان‌های جدید جذب شوند.

رییس سازمان نظام پرستاری خوی با انتقاد از نبود هیچگونه کمک پرستاری در سطح بیمارستان‌های خوی افزود:جذب این افراد و بکارگیری آنها در بالارفتن نوع خدمات پرستاران به بیماران و سطح رضایتمندی شهروندان از نظام سلامت از اهمیت برخوردار است.

وی با اشاره به مطالبات ویژه جامعه پرستاری افزود: اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آور برای پرستاران، اجرای قانون تعرفه‌گذاری، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی واجرای فوق العاده ویژه پرستاران و همچنین اصلاح نظام پرداخت از عمده مطالبات به جد این قشر از جامعه است.

متعارفی، استفاده از پرستاران با تحصیلات عالیه در نظام سلامت و همچنین دانشکده علوم پزشکی خوی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بالارفتن سرعت پرداخت حقوق و مزایا، ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی و همکاری نهادهای دولتی و خصوصی و نظام سلامت با پرستاران این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان نظام پرستاری خوی، پرستاران را جمعی از شریف‌ترین فعالان و از حلقه‌های حیاتی زنجیره سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: پرستاری حرفه‌ای جامعه‌نگر و مشارکت‌جو است که اگر درست، علمی و با عشق و علاقه پیاده و به کار گرفته شود با ایجاد احساس مطبوع و روحیه خوب، نیاز به بسیاری از داروها و درمان‌های گزاف را از بین می‌برد.

در ایران هر سال روز ولادت حضرت زینب (س) که پنجم جمادی الاول است به نام روز پرستار نامگذاری شده است که امسال مصادف با ۳۰ آذر است.

شهرستان خوی دارای ۸۵۰ پرستار عضو نظام پرستاری است.