قم - ایرنا - استاندار قم با تأکید بر لزوم تداوم کمک‌ها و همراهی ها در عرصه مقابله با کرونا ابراز امیدواری کرد: با همت مردم و رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی در شب یلدا وضعیت استان قم از نارنجی به سمت زرد و سفید پیش برود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در بازدید از درمانگاه حضرت زینب(س) و بیمارستان های فرقانی و ایزدی به مناسبت روز پرستار در جمع مسؤلان و کادر درمان این مراکز طی سخنانی با اشاره به اهمیت حرفه پرستاری در فرآیند درمان، از امنیت و سلامت به عنوان دو نعمت مهم و باارزش الهی یاد کرد.

استاندار قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و قدردانی از زحمات تلاش گران این عرصه تصریح کرد: بیمارستان های قم جز اولین مراکزی بود که از همان ابتدای شیوع کرونا درگیر این بیماری شد و بار اصلی مقابله با این ویروس را جبهه سلامت, پزشکان و به ویژه پرستاران زحمتکش به دوش کشیدند.

وی از استان قم به عنوان یکی از استان های پیشگام و موفق در زمینه مقابله با کرونا نام برد و خاطرنشان کرد: با فداکاری کادر درمان و همراهی قابل تحسین مردم و کمک های خیرین و گروه های جهادی توانستیم چند موج کرونا در استان را با موفقیت کنترل و مدیریت کنیم.

سرمست با بیان این که کرونا تاب آوری بالای نظام سلامت کشور را به دنیا نشان داد گفت: علیرغم همه محدودیت ها و مشکلات و در مقایسه با کشورهای بزرگ دنیا، توفیقات بسیار ارزنده ای را در عرصه مقابله با این بیماری داشته ایم.

استاندار قم با تبریک روز پرستار، خدمت به بیماران را بسیار مهم و با فضلیت دانست و تاکید کرد: در کنار مردم بودن و تلاش برای رفع حوائج آن ها در سخت ترین لحظات توفیق بزرگی است که باید قدردان آن بود.

وی با اشاره به کاهشی شدن روند ابتلا و پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان، ادامه داد: خوشبختانه موج سوم بیماری که موج بسیار سهمگینی بود را پشت سر گذاشتیم و امروز بیمارستان فرقانی و چند مرکز دیگر استان به عنوان بیمارستان پاک و عاری از کرونا معرفی شده که جا دارد از زحمات مدیریت و کادر درمان این مراکز تشکر داشته باشم.

وضعیت کرونا در قم پس از چندین ماه قرمز و فوق قرمز، از روز پانزدهم آذرماه به حالت نارنجی در آمده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.