اصفهان- ایرنا- پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس در اصفهان گفت: سردار شهید سلیمانی، پدیده نادر تاریخ انقلاب، عصر حاضر و بلکه قرون معاصر بود.

محمدرضا رجایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: او توانسته بود با کسب معارف و خصائص انسانی، اسلامی و ریاضت نفس، شخصیتی از خود بسازد که همچون نگین برجسته در انقلاب و نظام و بلکه جهان اسلام بدرخشد.

این همرزم شهید سلیمانی با برشمردن خصوصیات فردی وی از بُعد اجتماعی یادآور شد: وی روستایی‌زاده ساده زیست، مردم‌دار، دلسوز، عاطفی، سخت کوش، خدمتگذار، نیکوکار، مهربان و خستگی‌ناپذیر بود که با لقمه حلال تربیت شده بود.

وی از بُعد اخلاقی، شهید سلیمانی را فردی متدین، متشرع، با اخلاص، اهل مطالعه، آمر به معروف و ناهی از منکر، عارف، سالک الی الله، اصحاب الیل، عاشق شهادت، ذوب در ولایت و عاشق خدا دانست و گفت: سردار مقام شفاعت داشت و اهل تظاهر و ریا نبود، شیفته پُست و مقام نبود و برای ملک‌اندوزی به جنگ نرفت بلکه او عارفی بود که فاتح قلوب بود و هنرمندی بود که هنر جهاد و هجرت را تا آخر حفظ کرد.

رجایی از بُعد سیاسی سردار سلیمانی را فردی فراجناحی دانست و تصریح کرد: او محور وحدت، انقلابی غیرتمند و فعال در تمامی جبهه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی علاوه بر مسوولیت‌های نظامی و امنیتی بود.

این پیشکسوت عرصه دفاع مقدس افزود: آن شهید والامقام حتی پس از دوران دفاع مقدس لباس رزم را از تن بیرون نکرد و تا روز آخر عمر به عنوان فرمانده بین‌الملل جبهه مقاومت در وسط میدان نبرد حضور داشت و موجب افتخار نه تنها اسلام و مسلمانان بلکه دشمنان هم شد.

وی با برشمردن پیامهای شهادت سردار به مسوولان، مردم و دشمنان گفت: پیام سردار به مسوولان، پیگیری و تحقق فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب، خدمت بی‌منت به مردم، قطع وابستگی و امید به خارج، عدم دلدادگی به غرب و اجانب، عدم تزلزل و عقب‌نشینی در مقابل دشمنان، میدان دادن به جوانان و نیروهای انقلاب و دانش بنیان، نگاه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل، تقویت و توجه به هسته‌های مقاومت و نچشاندن جام زهر دوباره به رهبری بود.

همرزم شهید سلیمانی، با اشاره به بُعد مدیریتی و فرماندهی آن سردار شهید گفت: ایشان مجاهدی قاطع، شجاع، فکور، زیرک، باهوش و مدیر و مدبر بود که با وسعت دید و نظری که داشتند با خطرپذیری بالا، پیشرو در میدان بودند و طراح و استراتژیستی بود که اقناعی عمل می‌کرد و برای او در مقابل دشمن، سازش‌پذیری و انعطاف و تسلیم معنایی نداشت.

وی، بصیرت، تیزبینی و جوانگرایی را از دیگر ویژگیهای سردار سلیمانی برشمرد که می‌توانست تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و نردبان تربیت مدیر در داخل و خارج از کشور بود.

رجایی، پیام سردار دلها به مردم را بصیرت و آگاهی، ولایتمداری و ذوب در ولایت، دشمن‌شناسی ، وحدت و انسجام، مقاومت و پایداری، غیرت انقلابی و آمادگی همیشگی برای جانفشانی برشمرد.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس، پیام سردار سلیمانی به دشمنان را این‌گونه بیان کرد که فرمانده و ناخدای انقلاب، ولایت فقیه است و حرف آخر را ایشان می زنند، بصیرت و اتحاد، سلاح و شهادت افتخار ماست و پایان حضور منحوس آمریکا در منطقه و نابودی اسراییل غاصب هدف ماست.

وی با برشمردن خدمات سردار شهید سلیمانی افزود: آن شهید والامقام محور رزمندگان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، موسس لشکر پیروز ۴۱ ثارالله بود و حضور فعال و موثر در عرصه هشت سال دفاع مقدس، فرمانده و مسوول تامین امنیت شرق کشور در دهه ۷۰، مسوول تشکیل پایه‌های هسته مقاومت و ارتش جهان اسلام، بیش از ۲ دهه فرمانده نیروی قدس سپاه، مبارز علیه صهیونیست‌ها بود.

وی، شهید سلیمانی را شاگرد مکتب امام و رهبری و سربازی فداکار برای انقلاب و نظام دانست و افزود: دستور قتل و شهادت ایشان در نهایت توسط امپراطوری غرب و پلیدترین فرد دوران و به ناجوانمردانه‌ترین شکل صادر شد.

رجایی تصریح کرد: او ۴۰ سال برای کسب این معارف تلاش کرد تا اینکه در صبح یک روز جمعه شهادت نصیب او شد و در دهه فاطمیه تشییع جنازه او در نجف، کربلا، مشهد، قم، اهواز، تهران و کرمان با مشارکت ۲۵ میلیون شیفته آن عزیز برگزار و در نهایت در نیمه شب همانند حضرت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا و با شلیک موشک‌های پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

محمدرضا رجایی مسوولیت های بسیاری نظیر فرمانده سپاه ایرانشهر، زاهدان، سیستان و جانشین قرارگاه سپاه قدس در شرق کشور را برعهده داشتند و در عملیات پاکسازی شرق کشور به مقام جانبازی نائل شدند.