مهاباد- ایرنا- انتخاب استاد دانشگاه پیام نور مهاباد به عنوان پژوهشگر برتر کشور، درخشش کاتاکاران میاندوآبی در مسابقات لیگ مجازی کشور، قهرمانی شطرنج باز این شهرستان در مسابقات آذربایجان‌غربی و دستگیری ۶ شکارچی و صیاد متخلف از جمله اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان غربی است.

مسوول روابط عمومی فرمانداری مهاباد گفت: "معروف خلیلی" عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه پیام‌نور مهاباد برای سومین سال پیاپی به عنوان پژوهشگر برتر کشوری انتخاب شد.

فرزین شمس‌الدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگار ایرنا بیان کرد: بیست و یکمین دوره جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه‌های پیام نور کشور هفته گذشته در تهران و توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

وی ادامه داد: انتخاب پژوهشگر برتر بر اساس تعداد مقاله‌ها ارائه شده در مجله‌های داخلی و خارجی، تائید شدن آنها و نحوه فعالیت در پژوهش‌های علمی است.

مسوول روابط عمومی فرمانداری مهاباد در خصوص موفقیت‌های پژوهشی خود و شاخص‌های انتخاب پژوهشگر برتر کشور گفت: ارایه و تالیف ۱۲ کتاب و ثبت ۹۶ مقاله علمی و پژوهشی که در مجلات معتبر به چاپ رسیده از جمله مهم ترین فعالیت انجام شده توسط این پژوهشگر مهابادی است.

"معروف خلیلی" که سومین سال پیاپی موفق به دریافت این مقام شده، دارای مدرک دکترای تخصصی ژنتیک- بیومتری بوده و هم‌اکنون ریاست دانشگاه پیام نور مهاباد را نیز بر عهده دارد.

دانشگاه پیام نور مهاباد بیش از ۳ هزار ۵۰۰ نفر دانشجو دارد و در ۸۶ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

کاتاکاران میاندوآبی در صدر لیگ مجازی کشور قرار گرفتند

رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب با بیان اینکه کاتاکاران میاندوآبی همچنان در رده‌های سنی نونهالان، خردسالان، نوجوانان نونهالان در صدر لیگ مجازی کشور قرار دارند، اظهار داشت: تیم باشگاه حق نظری (الف) میاندوآب به عنوان نماینده آذربایجان‌غربی در گروه‌های نونهالان و خردسالان در گروه کمربندهای سفید، زرد و نارنجی و خردسالان در گروه کمربندهای آبی، سبز و بنفش با ۳۸ امتیاز تیمی، ۹ صدرنشینی و ۳۲۸.۵ امتیاز انفرادی همچنان در صدر قرار دارد.

رضا زرندی افزود: همچنین باشگاه حق نظری (ب) دیگر نماینده استان نیز با ۳۱ امتیاز تیمی، یک صدرنشینی و کسب ۳۲۱.۷۴ امتیاز انفرادی در رده دوم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در گروه کمربندهای آبی، سبز و بنفش رده‌های سنی نوجوانان و نونهالان نیز باشگاه فرهنگی ورزشی حق نظری با ۳۶ امتیاز تیمی، هشت صدرنشینی و ۳۰۲.۹  امتیاز انفرادی در رده اول قراردارد.

رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب ادامه داد: در گروه کمربندهای قهوه‌ای و مشکی رده نونهالان نیز باشگاه حق نظری با ۲۸ امتیاز تیمی، ۲ صدرنشینی و ۳۲۰.۶۴ امتیاز انفرادی بعد از تیم‌های صنعت مس کرمان (الف) و (ب) در رده سوم جای گرفت.

زرندی گفت: در بخش انفرادی، در رده سنی خردسالان و نونهالان، آرمین جوانی و امیررضا مسلمان از حق‌نظری الف در رده اول، امیرمحمد رحیم‌زاده و امیررضا احمدی از حق نظری ب و سینا نوری از حق نظری الف در رده دوم و آیدین بهاری از حق نظری ب در رده سوم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تیم‌های میاندوآب‌ به عنوان نمایندگان استان در هفته‌های قبل نیز موفق به کسب مقام‌های برتر شده بودند، افزود: همچنین هفته پایانی این دوره از مسابقات نیز در پنج دیماه برگزار خواهد شد.

قهرمانی شطرنج‌باز نوجوان میاندوآبی در مسابقات مجازی آذربایجان غربی

زرندی گفت: "عرشیا علاقمند" شطرنج‌باز با استعداد میاندوآبی توانست در مسابقات مجازی در رده سنی زیر ۱۸ مقام قهرمانی را از آن خود کند.

رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب با بیان اینکه مسابقات شطرنج آنلاین استان به مناسبت گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) برگزار شد، اظهار داشت: این مسابقات با حمایت شهرداری ارومیه و با حضور پرشور ۱۷۰ نفر از قهرمانان، کارکنان، خانواده‌ها در رده‌های سنی از تمامی شهرهای استان با انجام یک هزار و ۳۷ بازی و ۷۵ هزار و چهار حرکت طی ۲ ساعت به صورت برق آسا و با روش آرنا برگزار شد.

۶ صیاد و شکارچی متخلف در سواحل رودخانه زرینه‌رود میاندوآب دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با اشاره به دستگیری ۶ صیاد و شکارچی متخلف در سواحل رودخانه زرینه‌رود و کوهستان‌های این شهرستان گفت: طی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب در سواحل رودخانه زرینه‌رود، ۲ نفر متخلف صید غیرمجاز ماهی شناسایی و دستگیر شدند.

علیرضا بقالی با بیان اینکه این افراد بدون اخذ پروانه اقدام به صید غیرمجاز ماهی می‌کردند، افزود: از این متخلفان سه رشته تور و سایر آلات و ادوات صیادی کشف و جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه پرونده این تخلف به مقام قضایی ارجاع شد، گفت: ۱۷ مسیر در محدوده رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود در حوزه استحفاظی این شهرستان در قالب پروانه انتفاعی صیادی واگذار شده و پایش فعالیت صیادان به صورت مستمر انجام می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب همچنین با اشاره به دستگیری متخلفان شکار پرندگان در این شهرستان بیان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره در مناطق کوهستانی‌ این شهرستان، عاملان شکار ۲ قطعه پرنده فاخته را شناسایی و دستگیر کردند.

بقالی افزود: متخلفان در مناطق کوهستانی آجرلوی شرقی و غربی شناسایی شدند و در بازرسی محل تخلف، لاشه ۲ قطعه پرنده فاخته به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری کشف شد.

وی با بیان اینکه پرونده متخلفان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد، اظهار داشت: در سال جاری هیچ گونه مجوز شکار پرندگان دراستان صادر نشده و با افزایش گشت و کنترل در مناطق و زیستگاه‌های حساس با همکاری و مشارکت دوستداران محیط زیست، با هرگونه تخلف شکار و صید جانوران وحشی طبق مقررات برخورد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دستگیری ۲ صیاد متخلف دیگر در میاندوآب دستگیر گفت: در راستای نظارت بر فعالیت‌های صیادی و رعایت ضوابط آن برابر پروانه‌های صادره، گشت و کنترل مستمر در سطح سواحل رودخانه‌های این شهرستان و مسیرهای واگذار شده انجام می شود.

بقالی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در این راستا ۲ نفر صیاد متخلف را که به صورت شبانه اقدام به صید غیرمجاز ماهی می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر کردند.

وی گفت: از متخلفان فوق سه رشته تور صید ماهی به طول حدود ۳۰۰ متر و تعدادی آلات کشف و جمع آوری و متخلفان با تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شدند.