اهواز – ایرنا - یک تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی امروز دوشنبه بین اداره های کل آموزش فنی و حرفه‌ای و شیلات خوزستان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در آیین انعقاد این تفام نامه اظهار داشت: این تفاهمنامه به منظور ایجاد هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای ۲ ارگان و نظارت بر آموزش‌های مهارتی در بخش شیلات و به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های اجرایی طرفین با هدف تقویت و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی منعقد شد.

وی عنوان کرد: این تفاهمنامه به منظور بهره گیری از توانایی های علمی و تجربی آموزشی و پژوهشی طرفین وتوسعه و ارتقای مهارت دانش و شایستگی‌های مورد نیاز جامعه هدف می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک و انجام خدمات مطالعاتی و امکان سنجش مورد نیاز ادارات طرفین، برگزاری همایش های علمی – آموزشی، ارتقای سطح علمی مدرسان و مربیان آموزشی در بخش شیلات، توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در حوزه شیلات استان، استفاده از امکانات تحقیقاتی کارگاهی متقابل براساس ضوابط موجود، تعامل و همکاری در المپیادهای ملی مهارت بخش شیلات و آبزیان از اهداف مشترک ۲ دستگاه است.

 وی افزود: تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی براساس نیازسنجی ، برنامه ریزی اجرای دوره های آموزشی مهارتی ، برگزاری آزمون پایان دوره و صدور گواهینامه مهارت ، انجام بیمه مسئولیت مدنی تمام کارآموزان شرکت کننده در دوره های آموزشی، تدوین استانداردهای آموزشی شغل و مهارت ویژه براساس رشته های مورد نیاز شیلات جزو تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این تفاهمنامه است.

سواعدی در پایان گفت: مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضا سه سال شمسی می باشد که در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.