شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سند توسعه اقتصادی در قالب راهبردهای کوتاه‌مدت و بلندمدت فرایند توسعه‌یافتگی شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در حال تدوین است و به زودی نهایی می‌شود.

الله‌کرم نصیری روز دوشنبه در نشست شورای توسعه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا افزود:از آنجا که شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان منتخب کشور برای اجرای طرح الگوی توسعه اقتصادی انتخاب شده است باید با تلاش و جدیت لازم بسترهای لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین الزامات تحقق این مهم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار است که در همین راستا در تدوین سند الگوی توسعه این ۲ شهرستان تقسیم وظیفه دستگاه‌های اجرایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نصیری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی به ویژه در حوزه تولید از جمله صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و دستگاه‌هایی نظیر راه و سایر دستگاه‌های مرتبط با امور زیرساختی باید برنامه و وظایف خود را در این خصوص مشخص کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا اظهار داشت: بخشی از علل توسعه‌نیافتگی این ۲ شهرستان به ظرفیت‌های نهفته و شناسایی نشده آن بازمی‌گردد از همین رو باید تمامی دستگاه‌های مرتبط به شناسایی ظرفیت‌های حوزه خود پرداخته و نتایج آن را سریع‌تر اعلام کنند.

نصیری افزود: امید است پس از نهایی شدن تدوین سند راهبردی توسعه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا هرچه سریع‌تر وارد مرحله اجرا شده و تا پایان دولت بتوان گام مهمی در تحقق این برنامه برداشته شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری دارند.

موقعیت راهبردی این ۲ شهرستان که در مسیر ترانزیتی بنادر جنوبی به فلات مرکزی واقع شده، منابع طبیعی، آب، جنگل، صنایع دستی و محصولات کشاورزی از جمله ظرفیت‌های این ۲ شهرستان به شمار می‌رود.