بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی دولتی، بهترین راهکار برای تامین تجهیزات آموزشی و احداث بناهای مورد نیاز، ظرفیت خیرین است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر روز دوشنبه در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری، به برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته شوراها اشاره کرد و افزود: از فرصت این هفته می‌توان برای قدردانی از تلاش‌های بی‌نظیر خیرین استفاده کرد.

وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تعلم آینده‌سازان کشور، بر لزوم همکاری دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های این حوزه تاکید کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بهترین راهکار تامین اعتبارات مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی عنوان شده را مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان کرد و گفت: این موارد باید در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها طرح و بررسی شود. 

وی با گرامیداشت یاد و نام معلمانی که بر اثر کرونا از دنیا رفته‌اند، خاطرنشان کرد: از خانواده‌های این عزیزان باید دلجویی شود. 

همچنین در نشست امروز شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت اینترنت در تمامی مدارس روستایی و عشایری تاکید شد.

توجه به محرومیت برخی مدارس روستایی و عشایری از شبکه ملی اطلاعات یکی از دستور کارهای این نشست بود که با توجه به برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی و نیاز دانش‌آموزان در مناطق روستایی و عشایری مورد تاکید قرار گرفت.

ایجاد دیوار ساحلی در اردوگاه‌های هدایت، ولایت، شهید بهشتی و شهید میرزا کوچک خان جنگلی با توجه به قرارگیری اردوگاه‌های استان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، ضرورت تکمیل اولین اردوگاه فرهنگی، ورزشی، تفریحی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با توجه به جایگاه اردوهای علمی تفریحی در یادگیری، اجرای طرح یکصد دبیرخانه در یکصد مدرسه استان به منظور توسعه فرهنگ مشارکت و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در تجهیز مدارس استثنایی از طریق انعقاد تفاهم‌نامه، تعاملات مؤثر و مستمر و همچنین لزوم همراهی دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح بوم و آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل و حرف مختلف از جمله دستورکارهای این نشست بود. 

در ادامه ۲ دستور کار تعیین تکلیف بی‌سوادان پایگاه و لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در شناسایی و معرفی افراد بی‌سواد همچنین بررسی شیوه‌های مساعدت به آموزشیاران آسیب دیده از کرونا مطرح شد. 

موضوع هفته شوراها و برنامه‌های پیش بینی شده برای این مناسبت از دیگر موارد مطرح شده در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی بود.