مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با اشاره به انجام ۱۰ هزار و ۴۴۰ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان طی ۹ ماه سال جاری گفت: در این بازرسی‌ها، ۵۸۶ پرونده تخلف صنفی در این منطقه تشکیل و به مراجع قضایی مرتبط ارجاع شده است.

محمدصالح زندش روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کنترل و پایش بازار و بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی همچنان با شدت بیشتر از گذشته ادامه دارد، افزود: ارزش این پرونده ها بیش از ۵۳ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته، اظهار داشت: امسال گشت مشترک با نهادها و ادارات مرتبط در این شهرستان طی ایام شیوع کرونا با شدت بیشتری انجام می شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد شکایت و گزارش مردمی نیز از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به این اداره رسید که پس از بررسی و رسیدگی، بیش از ۸۰ مورد از این شکایت‌ها تخلف شناخته شد.

وی ادامه داد: پس از شناسایی واحدهای متخلف در ابتدا به آنها تذکر و اخطار داده می‌شود اما چنانچه این مساله تکرار شود، پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

"زندش" اضافه کرد: درج نشدن قیمت، کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا از جمله تخلفات است که اصناف باید رعایت کنند.

وی گفت: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۲۴ و ۴۶۲۶۰۱۲۴ گزارش دهند.

در بوکان ۱۲ هزار واحد صنفی پروانه‌دار وجود دارد که زیر نظر ۱۷ اتحادیه فعالیت می‌کنند.