تهران-ایرنا-مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای پویش «یک بعلاوه یک» گفت: بیش از یکهزار و ۵۰۰ بسته ویژه اقلام و خوراکی‌های شب یلدا در قالب این پویش میان کودکان کار در پایتخت توزیع شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سیدمالک حسینی اظهارداشت: برای ارتقای مشارکت‌های مردمی، در کنار مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف در امور اجتماعی، تصمیم گرفتیم تا پویش «یک بعلاوه یک» را در شهر تهران به مرحله اجرا دربیاوریم تا به شهروندان این پیام را بدهیم که حتی مشارکت یک نفر از آنان می‌تواند به یک نفر دیگر یاری برساند و در نهایت این جمع یک‌هاست که بی‌شمار می‌شود. 

وی گفت: پویش «یک بعلاوه یک» با همین رویکرد و با هدف تمرکز بر مشکلات و مسائل کودکان کار در شهر تهران به مرحله اجرا درآمد.

حسینی افزود: این پویش به عنوان بخشی از مجموعه «چهارراه کودک» فعالیت خواهد کرد اما فعالیت آن محدود به یک مناسبت یا بازه زمانی خاص نیست بلکه بنا داریم تا در رویدادهای مختلف نظیر نوروز، ماه مبارک رمضان، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، ماه محرم و ...«یک بعلاوه یک» را ادامه دهیم. 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه نخستین مرحله از پویش «یک بعلاوه یک» به مناسبت شب یلدا اجرا شد، اظهارداشت: مرحله اول این پویش با مشارکت خانواده کارکنان شهرداری تهران اجرا شد و از این عزیزان خواستیم در شرایطی که امسال امکان برگزاری مراسم شب یلدا را ندارند، معادل هزینه میزبانی‌شان از یک خانواده دیگر را به شکل ریالی به شماره حساب سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران واریز کرده و خانواده یک کودک کار را مهمان خود کنند. 

حسینی با بیان اینکه طی مدت کمتر از یک هفته مبالغ قابل توجهی از سوی خانواده بزرگ شهرداری تهران به این شماره حساب واریز شد، افزود: در مجموع با مبالغ جمع‌آوری شده بیش از یکهزار و ۵۰۰ بسته حاوی اقلام و خوراکی‌های شب یلدا شامل انار، شکلات، آجیل، کنسرو تن ماهی و دیگر تنقلات برای این کودکان تهیه شد. 

وی گفت: خانواده مهم‌ترین رکن جامعه است و مسئولیت اجتماعی و وظیفه انسانی همه ماست که اجازه ندهیم تا پدیده‌ای مانند فقر آن را برای کودکان کار بی‌مفهوم کند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: این سازمان نیز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ضمن اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان کار، با برپایی کارناوال‌های شادی در کنار توزیع این اقلام، مفاهیم مرتبط با خانواده و ضرورت حضورشان در کنار خانواده را به آنان منتقل کرد.