سنندج - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در آستانه تحول بزرگی در کشور و در حال گذر از گام اول به گام دوم انقلاب هستیم، گفت: اکنون زمان آن است نسل سوم و چهارم انقلاب وارد عرصه شده و تحولات بزرگی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ کشور ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح آنلاین قرارگاه اباذر کردستان اظهار داشت: نسل اول نظام شاهنشاهی را ساقط و انقلاب کردند، نسل دوم نیز در دوران دفاع مقدس جانفشانی کرده و از سرزمین خود دفاع کردند و اکنون نوبت نسل‌های سوم و چهارم است که به تحول در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی بپردازند.

وی با بیان اینکه قیام سوم یعنی تحول در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، علمی، کشاورزی و فناوری برعهده نسل‌های سوم و چهارم است، افزود: جوانان باید ضمن فعالیت در بازارهای داخلی و جایگزینی کالاهای ایرانی بجای اجناس خارجی، بازارهای منطقه‌ را با تولید کالاهای با کیفیت تصاحب کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار ایجاد ایران بزرگ اقتصادی توسط جوانان نسل سوم و چهارم شد و اضافه کرد: باید در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب برای خودکفایی، داشتن قدرت، سیاست، زندگی و درآمد خوب تلاش کنیم.

رضایی بر لزوم تلاش جوانان نسل سه و چهار انقلاب در این راستا و در قالب تشکیلاتی فراجناحی و فراحزبی تاکید کرد و گفت: جوانان متعهد و تلاشگر باید بعد از آموزش، فعالیت‌های جهادی انجام دهند و در کنار رسیدگی به محرومان به کارهای خلاقانه و اختراعات جدید بپردازند.

وی یادآور شد: امروز تمام جهان به سمت فناوری‌های پیشرفته سوق پیدا کرده‌اند، بنابراین ما نیز باید قدرت خود را در بخش‌های مختلف از جمله علم، فناوری و اقتصاد ارتقا دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آمادگی برای آموزش جوانان و علاقمندان در راستای ایجاد تحول در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: ما تجربیات دوران دفاع مقدس و دیگر برهه‌های انقلاب را در اختیار نسل جوان می‌گذاریم و جوانان نیز باید همت کرده و تحول بزرگی در کشور ایجاد کنند و قطعا موانع نیز از سر راه برداشته می‌شود.

رضایی با بیان اینکه نسل دوم انقلاب در منطقه کردستان با شرارت ضدانقلاب مواجه شدند، تاکید کرد: در کردستان خود مردم و پیشمرگان کُرد مسلمان وارد میدان شده و ضد انقلاب را بیرون کردند و اکنون نیز فرزندان همین رزمندگان و مردم ولایتمدار، باید در راه توسعه منطقه و کشورشان تلاش کنند.

عضو مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به راه‌اندازی سامانه نجم در دیبرخانه این مجمع در شهریور امسال اشاره کرد و گفت: جوانان و نخبگان می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کرده و به عنوان مشاوران مرکز مطالعات مجمع تشخیص مصلحت همکاری در امور سیاست‌گذاری و سیاست‌نویسی مشارکت داشته باشند.

علی گلشنی در این مراسم افزود: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از نخبگان و جوانان کشور در سامانه نجم ثبت‌نام کرده و در ۶ حوزه جمع سپاری و سیاست‌های کلی نظام ایده و مشارکت داشته‌اند و بیش از ۷۳۵ مورد مشارکت نیز ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم دغدغه این را دارند که حرفهایشان شنیده نمی‌شود، یادآور شد: از طریق سایت مذکور جوانان و مردم می‌توانند با ارائه ایده‌های خود در امر سیاست‌گذاری و سیاست‌نویسی مشارکت داشته باشند.

فرمانده قرارگاه اباذر کردستان هم در سخنانی اظهار داشت: این قرارگاه فرصتی برای نخبگان و جوانان است که اگر طرح یا مسئله ای در مورد مسائل ملی کشور و استان دارند از طریق آن به مدیران ارشد کشور منعکس کنند.

مهدی ترابیان با بیان اینکه جوانان می‌توانند از طریق این قرارگاه خود را تقویت کنند، افزود: در نظر داریم دوره مدیریت راهبردی انقلابی را در استان برگزار کنیم که در راستای همان انتقال تجربیات و ارتباط بدون واسطه جوانان استان با مدیران است.

وی با اشاره به اینکه کارهای اولیه این دوره انجام شده و به صورت مجازی برگزار خواهد شد، یادآور شد: از اساتیدی که در پست های مدیرتی ارشد در کشور بوده‌اند، برای این دوره استفاده می‌شود.

فرمانده قرارگاه اباذر کردستان تاکید کرد: بدنبال این هستیم که عقب‌ماندگی کردستان جبران شود  و از جوانان و نخبگان استان برای مدیریت کلان کشور استفاده شود.