شیراز-ایرنا- مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در فارس گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا، نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی شامل ۲۶ شهر نارنجی در فارس، جمعه پنجم دی ماه تعطیل است.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان در گفت‌ و گو با ایرنا درباره آخرین وضعیت برگزاری نماز جمعه در استان فارس بیان داشت: شهرستان های با وضعیت نارنجی عبارتند از سعادت شهر، جهرم، خفر، داراب، زرین دشت، سرچهان، شیراز، فیروزآباد، کازرون، لارستان، نورآباد و توابع آنها. 

او با تاکید بر اینکه اقامه نماز جمعه در شهرهای زرد مانعی ندارد، گفت: طبق آخرین نامه کتبی ستاد استانی مقابله با کرونا و نامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، ۱۱ شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی و ۲۵ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ‌یک از شهرستان های فارس در وضعیت قرمز نیستند.

ملک مکان مجموعا ۵۰ شهر فارس وضعیت زرد دارند که نمازجمعه با رعایت همه پروتکل های بهداشتی در آنها اقامه می‌شود.

بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر سوم دی ماه ۹۹، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶هزار و ۲۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۵ نفر بستری شدند؛ با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۱۵۳ بیمار مبتلا به کرونا، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

وی افزود: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نداریم.