به گزارش ایرنا، محمد اوشنی روز پنجشنبه در دومین نشست گروه طراحان فرش ایلام اظهار داشت: پلتفرم ها سکوهایی هستند که فرصت بهتر دیدن شدن را در اختیار یک فرد و کسب و کار قرار می دهند.
وی اضافه کرد: توجه به اینکه گلیم نقش برجسته نماد استان ایلام است، معرفی آن به عنوان یک برند ویژه و ارزنده باید مد نظر باشد.
وی افزود: وجود طرح و نقشه منحصربفرد از الزامات توسعه این رسته است که باید توجه مسوولان به آن معطوف شود.
وی از مسوولان استان خواست به منظور معرفی بیشتر این مزیت پیگیر پلتفرم اختصاصی نقشه گلیم نقش برجسته ایلام باشند.
اوشنی گفت: بررسی قابلیت های تاریخی و طبیعی استان و نیز نقوش به کار رفته در گلیم نقش برجسته و فرش استان به عنوان یک ویژگی خاص مد نظر طراحان فرش برای معرفی یک برند ویژه باید باشد.
وی از طراحان فرش و گلیم نقش برجسته ایلام خواست، طرح هایی که در سنوات فعالیت خود به صورت انفرادی طراحی کردهاند را معرفی کنند.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام نیز در این نشست بر ضرورت تشکیل یک نهاد رسمی برای ادامه فعالیت گروه طراحان فرش ایلام تاکید کرد.
محسنی اظهار داشت: موضوع تشکیل تعاونی و یا یک تشکل غیر دولتی این باید در دستور کار قرار گیرد.
وی به حمایت از طراحان و نیز اعطای تسهیلات برای گسترش و ادامه فعالیت گروه، از سوی میراث فرهنگی و گردشگری استان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام به عنوان خاستگاه گلیم نقش برجسته معرفی شده و بهترین و با کیفیت ترین فرش ها در این استان تولید می شوند اما به دلیل نداشتن امکانات پرداخت با نام و برند سایر استان های کشور به خارج صادر می شوند.
بر اساس آمار سالانه بیش از پنج هزار متر فرش در استان تولید می شود و حدود ۱۴ هزار نفر به کار تولید فرش در ایلام مشغول اند.