ارومیه- ایرنا- فرماندار خوی گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار این شهرستان فاقد شبکه فاضلاب هستند که دستگاه‌های مرتبط باید اقدامات لازم را برای حل این مشکل جهت جلوگیری از خطرات احتمالی زیست محیطی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، حسین عباسی روز پنج‌شنبه در جلسه بررسی مخاطرات زیست محیطی این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۶۸ درصد مردم شهر خوی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی در ادامه بر لزوم ساماندهی خودروهای لجن‌کش و تانکرهای غیرمجاز حمل فاضلاب درون شهری تاکید کرد و افزود: با ساماندهی و نظارت دقیق برفعالیت خودروهای لجن‌کش و تانکرهای غیرمجاز حمل فاضلاب از فعالیت‌های مخرب زیست محیطی احتمالی آنها جلوگیری می‌شود که این کار کمکی بزرگی برای بهداشت شهر و شهروندان است‌.

فرماندار خوی با اشاره به لزوم بکارگیری پساب های تصفیه شده خانگی و صنعتی به منظور آبیاری محصولات زراعی، کشاورزی، فضای سبز شهری و توسعه جنگل ها اظهار داشت: یکی از روش های موثر برای کاهش فشار بر منابع آب زیرزمینی استفاده از پساب های تصفیه شده خانگی و صنعتی است که دستگاه های اجرایی مرتبط پیشنهادهای خود را در این راستا برای بررسی و تصویب به کارگروه شهرستان اعلام کنند.

وی مشکل کمبود آب در دشت خوی را یک خطر زیست محیطی عنوان کرد و گفت: اگر برای کم شدن این خطر و رفع کم آبی برنامه ریزی لازم صورت نگیرد این شهرستان در آینده با بحران های زیست محیطی و اجتماعی عدیده ای مواجه خواهد شد.

عباسی، با بیان اینکه در این کارگروه تکالیف همه مشخص شده است، افزود : پیشگیری ، آمادگی، مقابله و بازسازی در خطرات زیست‎محیطی مهمترین مواردی بوده که در این کارگروه به آن پرداخته شده است و هر دستگاه اجرایی به وظایف تعریف شده خود باید عمل کند.

وی بیان کرد: اگر آمادگی برخورد با خطرات زیست‎محیطی را نداشته باشیم به طور حتم در زمان وقوع، پیامدهای غیرقابل جبران آن را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، شهرستان خوی با ۳۸۵هزار جمعیت در شمال استان قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی است.