ارومیه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی گفت: ۶ هزار و ۲۲۹ خانوار در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان با هدف پیشگیری از کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس تحت پوشش قرار گرفتند.

حسین سرشار روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۲۷۰ تیم نظارتی، حمایتی و مراقبتی در این طرح مشارکت دارند، افزود: این تیم‌ها با حضور در ۱۲۰ محله شهرستان و به شکل خانه به خانه رصد و پایش مردم را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در این مدت، هزار و ۵۷۸ نفر مورد مثبت کرونا شناسایی و کشف شده که هزار و ۶۵۷ نفر افراد در معرض خطر بودند افزود: هزار و ۱۹۰ بیمار کرونایی از طریق این تیم‌ها در منزل به بهبود کامل رسیدند.

معاون بهداشت دانشکده پزشکی خوی بیان کرد: از این تعداد ۱۰۷ نفر به بیمارستان ارجاع داده شده و ۴ هزار و ۳۸۸ نفر از اطرافیان بیماران کرونایی نیز تحت مراقبت فعال بودند.

سرشار اظهار داشت: ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کرونا و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیرخانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله سیاست‌هایی بوده که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح تکمیلی مقابله با بیماری ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت سازمان بسیج مستضعفان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده است.

در این گام از مبارزه با ویروس کرونا به همت وزارت بهداشت، بسیج و همکاری سایر دستگاه‌ها بحث بیماریابی، جدا سازی و آموزش مبتلایان به کرونا با هدف کاهش مبتلایان، کاهش بیماران و کاهش تلفات ناشی از ابتلا به کرونا اجرا می‌شود.

در این طرح، افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و امکان جداسازی آن‌ها از سایر اعضای خانواده وجود ندارد، امکاناتی برایشان فراهم می‌شود تا یا در منازل یا حتی در هتل‌ها، مهمان سراها و مراکز اقامتی که ظرفیت قابل توجهی دارند نگهداری می‌شوند.