سمنان- ایرنا- طی بخشنامه ای به ادارت کل استان سمنان نحوه‌ فعالیت دستگاه‌های اجرایی و حضور کارکنان در محل خدمت با توجه به رنگ‌بندی جدید کرونایی اعلام شد.

به گزارش ایرنا، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان شامگاه پنجشنبه با ارسال بخشنامه ای به ادارات کل استان نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی و حضور کارکنان در محل خدمت را اعلام کرد .
فاطمه منصوری در این بخشنامه اعلام کرده است: وضعیت حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در هفته پیش رو از ۶ تا ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹ منطبق با وضعیت جدید اعلام شده برای هر شهر و رعایت بند ۴ بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ است .
وی در ادامه ابراز داشت: فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در شهرهای با وضعیت نارنجی حضور تا دو سوم کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه ضروری بوده و حضور کارکنان سایر دستگاه های اجرایی استان نیز تا ۵۰ درصد تعیین می‌شود .
وی تصریح کرد: در هفته‌ پیش رو تمام ماموریت‌های اداری غیر ضروری لغو و تشکیل جلسات با رعایت الزامات فضای سربسته در شهرهای با وضعیت نارنجی حداکثر با ۲۰ نفر مجاز است .
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان اضافه کرد: حضور تمام کارکنان ادارات و دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت های اساسی در شهرستان های با وضعیت زرد در طی هفته آینده الزامی بوده و در سایر دستگاههای اجرایی این شهرستان ها نیز می باید با دو سوم کارکنان خود خدمات مورد نیاز مردم را ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: ماموریت‌های غیر ضروری کارکنان دولت در هفته آینده در شهرستان های زرد کرونایی لغو و برگزاری جلسات در فضای بسته نیز با رعایت کلیه ضوابط و الزامات حداکثر تا سقف ۳۰ نفر مجاز خواهد بود .
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: وضعیت رنگ بندی نارنجی برای شهرستان‌های سمنان و دامغان و نیز وضعیت رنگ بندی زرد کرونایی برای شهرستان‌های شاهرود، میامی، گرمسار، سرخه، آرادان و مهدیشهر اعلام می شود.‌
۷۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر چهارشنبه تا ظهر امروز پنجشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۰ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.
به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه پنجشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را گرفت و براین اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر امروز پنجشنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان سمنان به ۸۴۲ نفر رسید. 
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۵۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۲۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.