اردبیل - ایرنا - ۲۵ زندانی در اردبیل پس از بازدید دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل از زندان مرکزی با دستور وی از حبس آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش روز جمعه ایرنا،  سیدعبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل دستور آزادی این زندانیان را پس از تقاضای قضایی مددجویان و بررسی پرونده‌های آنها و اعطای مرخصی منجر به پایان حبس از زندان صادر کرد.

وی در دیدار با زندانیان گفت: تلاش دستگاه قضایی استان بر این است تا با پایش دقیق قضایی زندانیان، کسانی را که برای جامعه خطری نداشته و یا دارای شاکی خصوصی نمی‌باشند از طریق استفاده از تاسیسات حقوقی از مجرای قانونی در این ایام سخت کرونایی به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانیم. 

طباطبایی بیان کرد: در این پایش قضایی و بررسی مجدد پرونده‌های زندانیان، میزان اصلاح پذیری فرد و تاییدیه مقام‌های زندان مدنظر می‌باشد.

وی افرود: مردم مطمئن باشند هیچ تخفیف برای کسانی که دارای جرائم خطرناک بوده و برای جامعه آسیب زا می‌باشند، در نظر گرفته نمی‌شود.

سیدمجتبی حسینی ، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل هم گفت: این بازدیدها در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پایش قضایی زندانیان و در تداوم اجرای دستورالعمل ریاست قوه قضاییه می‌باشد.