سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان گفت: در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت ترددها، پنج هزار و ۴۴۱ خودروی متخلف و ناقض این طرح در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان از سوی ماموران پلیس راه و راهور جریمه شدند.

سردار علی آزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت (یک تا ۳۰ آذر) چهار هزار و ۷۳۷ دستگاه جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۵۴۳ دستگاه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۶۱ دستگاه نیز یک میلیون تومانی جریمه شدند.

وی از همکاری و مشارکت بسیار خوب مردم در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در نقاط مختلف کردستان قدردانی کرد و افزود: طی این مدت به بیش از ۲۳ هزار و ۹۴۶  راننده نیز تذکر شفاهی و ارشادی داده شد و از ورود یا خروج از محدوده ۱۳ هزار و ۱۱۳ دستگاه خودروی غیر بومی به شهرهای استان نیز جلوگیری بعمل آمد.

فرمانده انتظامی استان کردستان یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی تاکنون، تردد در محورهای استان ۲۰ درصد کاهش یافته و انتظار می‌رود مردم و اصناف تا ریشه‌کنی ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

۳۷۵ واحد متخلف صنفی در کردستان پلمب شد

فرمانده انتظامی کردستان گفت: همچنین در این مدت پلیس اماکن و ماموران انتظامی در شهرستان‌ها با گروه نظارت و بازرسی ستاد کرونا متشکل از فرمانداری‌ها، ادارات صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی از اول تا ۳۰ آذر به صورت مستمر از واحدهای صنفی بازدید کرده‌اند.

سردار آزادی اضافه کرد: در این مدت ۱۲ هزار و ۵۲۵۹ واحد صنفی استان به صورت مستمر بازدید شد که در نتیجه آن هفت هزار و ۴۶۵ واحد از سوی گروه‌ها اخطار شفاهی دریافت کردند و ۳۷۵ واحد نیز پلمب شد.

وی کاهش و قطع این ویروس منحوس را در گرو همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها به خصوص مشارکت مردمی دانست و افزود: هدف فقط سلامت مردم است و نیروی انتظامی در راستای تامین سلامت و امنیت عمومی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز شنبه یکم آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلا به ویروس کرونا به مرحله اجرا در آمد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

هم اکنون تمام شهرستان‌های استان در وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

در حال حاضر ۲۶۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۱۴۲ نفر در سنندج، ۳۰ نفر در سقز، ۱۷ نفر در مریوان، ۲۹ نفر در قروه، ۱۸ نفر در کامیاران، ۱۳ نفر در بانه، ۱۱ نفر در بیجار، ۶ نفر در دیواندره و  ۲ نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر شنبه ۶ دی در مجموع پنج هزار و  ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۱۳۴بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۶۳ نفر رسیده و ۵۴ هزار و ۵۷۴  نفر هم جان خود را از دست داده‌اند که ۹۴۲ هزار و ۵۴۸ نفر بهبود یافته‌اند.